Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  PKO BP wybierze agencje  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  PKO BP wybierze agencje  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  PKO BP wybierze agencje  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 06, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polsat i TVN liderami rynku po pierwszym miesiącu wiosennych ramówek

(fot. pixabay.com)

W marcu br. największy udział w widowni telewizyjnej w grupie ogólnej miał Polsat, natomiast w grupie komercyjnej wygrał TVN.

Mimo wprowadzenia wiosennych ramówek cztery największe stacje nadal tracą udziały wobec kanałów tematycznych. W marcu br. miały w sumie 41,02 proc. udziału w rynku - mniej niż rok wcześniej (42,20 proc.). Lepiej telewizje wielkiej czwórki wypadły w grupie komercyjnej, w której ich udział spadł nieznacznie do 40,86 proc. (z 40,88 proc.).

Indywidualnie z największych telewizji wyniki w obu grupach poprawił tylko Polsat. W grupie 16-49 wzrost zanotował też TVN.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że Polsat w grupie ogólnej wyprzedził Jedynkę i z udziałem 11,60 proc. zajął pierwsze miejsce (rok temu miał 10,95 proc. udziału). Jedynka z wynikiem 11,02 proc. spadła na drugie miejsce (w ub.r. miała 11,74 proc.), trzeci był TVN – 10,16 proc. (10,89 proc.), a czwarta Dwójka – 8,24 proc. (8,62 proc.). - W grupie ogólnej zwycięstwo Polsatu jest bezsprzeczne – mówi Marek Racławski, szef departamentu telewizyjnego w domu mediowym MullenLowe MediaHub. - Wcześniejsze wprowadzenie wiosennej ramówki nie przyniosło wzrostu TVN (stacja ruszyła z nowościami już w lutym – przyp. red.), trzeba jednak pamiętać, że ta stacja miała dobry ubiegły rok, więc pułap do porównań był wysoki – analizuje. - Z kolei z głównych anten Telewizji Polskiej zdecydowanie lepiej radziła sobie w marcu Dwójka, notując mniejszy spadek niż Jedynka – dodaje Racławski. - W samym prime time (wieczorne pasmo najwyższej oglądalności – przyp. red.) Polsat obronił wyniki sprzed roku, TVN zaskoczył nas spadkiem, gorsze były też wyniki Jedynki i Dwójki – wylicza.

Pozytywny efekt wcześniejszego startu ramówki TVN widać w grupie komercyjnej widzów w wieku 16-49 lat, w której ta stacja była w marcu br. liderem z wynikiem 13,64 proc. (jej udział rok wcześniej wyniósł 13,41 proc.). Na drugim miejscu pozostał w tej grupie Polsat – z udziałem 12,85 proc. (wzrost z 12,42 proc.). Jeszcze wyraźniej zaznaczyła się tu różnica w tempie spadku TVP 2 i TVP 1. Dwójka awansowała na trzecie miejsce z udziałem 7,30 proc. (7,51 proc.), Jedynka spadła zaś na czwarte – 7,07 proc. (7,54 proc.).

W obu grupach piąte miejsce zajął TV 4 – z udziałem 4,22 proc. w grupie ogólnej (wzrost z 3,45 proc.) i 4,32 proc. w grupie komercyjnej (wzrost z 3,88 proc.). W grupie ogólnej drugą piątkę otwiera kanał TVN 24 – 4,09 proc. (rok temu: 3,69 proc.), przed TVP Info – 3,26 proc. (3,01 proc.), TVN Siedem – 2,99 proc. (3,18 proc.), TV Puls – 2,75 proc. (3,24 proc.) i TTV – 1,71 proc. (1,54 proc.). Natomiast w grupie komercyjnej w drugiej piątce znalazły się kolejno: TVN Siedem – 3,32 proc. (3,31 proc.), TV Puls – 2,95 proc. (3,73 proc.), TVN 24 – 2,32 proc. (2,36 proc.), TTV – 2,02 proc. (1,75 proc.) i Puls 2 – 1,86 proc. (2,08 proc.).

(RUT, 06.04.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.