Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Temat: telewizja

Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 20, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Showmax miał w lutym ponad trzy razy więcej użytkowników niż Netflix

Serwis Showmax.com miał w lutym br. 2,139 mln użytkowników - wynika z danych PBI/Gemius. Choć serwis ten zadebiutował 15 lutego br., przyciągnął ponad trzy razy więcej polskich użytkowników niż Netflix przez cały miesiąc.

Spośród użytkowników Showmaksa 1,29 mln weszło na jego strony przez komputery stacjonarne i laptopy, a 913 tys. przez urządzenia mobilne. Netflix miał w lutym w Polsce 664 tys. użytkowników, z czego 516 tys. na PC i 161 tys. w ruchu mobile. Wyniki badania PBI/Gemius szacują liczbę użytkowników, którzy weszli na strony serwisów. Nie jest to równoznaczne z tym, że są ich subskrybentami.
- Oferta Showmax obejmująca wideo w jakości HD jest dwa razy tańsza od propozycji Netfliksa. Na polskim rynku, który ma dość dużą wrażliwość cenową, to spora przewaga. Silna kampania reklamowa online zapewniła mu w ostatnim miesiącu dotarcie do ponad 10 mln realnych użytkowników. Dodatkowo sponsoring serialu „Ucho Prezesa” i najnowszego polskiego filmu „Czerwony punkt” z zachodnim aktorem w roli głównej sprawiły, że oglądalność serwisu jest 2,5 razy większa niż strony internetowej Netfliksa - ocenia wyniki Krzysztof Zieliński, business development manager w Gemiusie.
- Na razie jednak z oceną, kto wygra rywalizację o widzów, należy poczekać, aż skończy się okres testowy nowej usługi. Netflix ma w portfolio własne seriale, co w dłuższym czasie może zdecydować o wygranej - dodaje Zieliński.

(JM, 20.03.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: telewizja

Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 21, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Netflix chce dostosować filmy i seriale do oglądania w smartfonach

(fot. pixabay.com)

Serwis streamingowy Netflix zamierza zainwestować w dostosowanie oferty filmowej do oglądania na urządzeniach mobilnych - podał serwis "The Verge".

Netflix chce zoptymalizować filmy i seriale, poprawiając w nich ujęcia w taki sposób, aby lepiej prezentowały się na małych ekranach tabletów i smartfonów. Ma to dotyczyć nie tylko nowych oryginalnych produkcji Netfliksa, ale także tych, które już znajdują się w jego zasobach.

Na rynkach azjatyckich więcej użytkowników korzysta z filmów i seriali serwisu za pośrednictwem urządzeń mobilnych, niż ogląda je w telewizorach.


(LL, 21.03.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo