Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 16, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W 2016 roku TVP mniej zarobiła na reklamie i sponsoringu

Telewizja Polska w ub.r. miała mniejsze przychody z reklamy i sponsoringu oraz wpływy z abonamentu w porównaniu z 2015 rokiem – wynika ze sprawozdania spółki z wykorzystania środków abonamentowych.

Przychody TVP z reklamy i sponsoringu wyniosły w ub.r. 872,1 mln zł i były o 5,4 proc. niższe niż w 2015 roku. Z kolei z abonamentu spółka uzyskała 365,5 mln zł – o 9,6 proc. mniej niż rok wcześniej. Udział wpływów abonamentowych w przychodach TVP wyniósł 24,9 proc. (25,6 proc. w 2015 roku).

Najwięcej telewizja publiczna wydała na główne anteny – na TVP 1 przeznaczyła w ub.r. 405,7 mln zł (o 12,9 proc. więcej), a na TVP 2 – 299 mln zł (o 4,9 proc. mniej).
Ubiegłoroczny budżet TVP Info wyniósł 127,4 mln zł (wzrost o 5,3 proc.), TVP 3 i oddziałów regionalnych – 225,2 mln zł (wzrost o 3,6 proc.), TVP Polonia - 30,4 mln zł (spadek o 6,2 proc.), TVP Kultura – 33,6 mln zł (wzrost o 15 proc.), TVP Historia – 15 mln zł (wzrost o 3,4 proc.), TVP ABC – 18 mln zł (wzrost o 0,6 proc.).

W największym stopniu z abonamentu finansowane były kanały TVP Historia (65,4 proc.), TVP ABC (49,3 proc.) i TVP 3 (47,5 proc.). Koszty działalności TVP Sport, TVP HD, TVP Seriale i TVP Rozrywka zostały w całości sfinansowane ze środków komercyjnych TVP. Z kolei na budżet TV Biełsat (26,3 mln zł) złożyły się środki z Ministerstwa Spraw Zagranicznych (17 mln zł), z dotacji (0,9 mln zł) i środków własnych TVP (8,4 mln zł).

(KOZ, 16.03.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.