Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 15, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Liderem prenumeraty drukowanej jest "GW", a elektronicznej "Rz"

W styczniu 2016 roku wśród ogólnopolskich dzienników najwięcej prenumeratorów papierowych wydań miała "Gazeta Wyborcza" (Agora SA), a najwięcej e-wydań sprzedaje "Rzeczpospolita" (Gremi Media). Styczeń to tradycyjnie miesiąc odnawiania całorocznych prenumerat.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że w styczniu br. najwięcej papierowych prenumerat sprzedawała "GW" - 35 766 egz. (spadek o 20,18 proc. w stosunku do stycznia ub.r.). Na drugim miejscu pod tym względem jest "Rzeczpospolita"- 29 868 egz. (spadek o 17,87 proc.), na trzecim "Dziennik Gazeta Prawna" (Infor Biznes) - 22 559 egz. (spadek o 4,28 proc.), a na czwartym "Gazeta Podatkowa (Gofin) - 18 269 (spadek o 1,81 proc.). "Puls Biznesu" (Bonnier Business Polska) sprzedaje w formie prenumeraty drukowanej 5125 egz. (spadek o 9,08 proc.), co stanowi więcej niż połowę średniej sprzedaży ogółem tego tytułu (w styczniu br. 9201 egz.).

Pod względem liczby prenumeratorów wydań elektronicznych pierwsza jest "Rz" - 11 501 egz. (wzrost o 4,37 proc.), przed "DGP" - 10 517 egz. (wzrost o 3,14 proc.). Pozostałe tytuły sprzedają poniżej 3 tys. e-wydań w prenumeracie. "GW" w formie prenumeraty e-wydania sprzedaje się w 1710 egz. (spadek o 15,26 proc.), ale trzeba pamiętać, że Agora stawia na cyfrową subskrypcję dającą dostęp do treści Wyborcza.pl, a liczby internetowych subskrybentów dane ZKDP nie uwzględniają (według danych wydawcy na koniec 2016 roku Wyborcza.pl miała 100 tys. aktywnych subskrybentów).

Pod względem średniej sprzedaży ogółem liderem rynku dzienników jest "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż w styczniu br. wyniosła 279 780 egz. (o 11,16 proc. mniej niż rok wcześniej). Wyprzedza on: "Super Express" (ZPR Media) - 137 108 egz. (spadek o 9,8 proc.) i "Gazetę Wyborczą" - 118 252 egz. (spadek o 23,3 proc.).


(JM, 15.03.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 15, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Super Express", podobnie jak "Fakt", dzięki zmianie formatu zaoszczędzi na papierze

Format "Super Expressu" jest teraz zbliżony do kwadratu

"Super Express" (Grupa ZPR Media) jest drukowany w nieco mniejszym formacie niż dotychczas.

Szerokość stron "Super Expressu" nie zmieniła się (28,9 cm), ale wysokość od początku marca br. jest mniejsza o 3 cm (35 cm). Wcześniej na podobny format przeszedł "Fakt" (Ringier Axel Springer Polska).

- Obserwowaliśmy, jak zmniejszenie formatu wpłynęło na sprzedaż „Faktu” i okazało się, że wpływ ten jest niewielki, a oszczędności znaczne. Przejście na ten format nie wymagało wprowadzenia zmian w layoucie „Super Expressu” - mówi Ewa Lampart, dyrektor zarządzająca dziennika "Super Express" oraz wiceprezes zarządu ZPR Media. Wydawca nie podaje rozmiaru oszczędności. Dziennik zachował dotychczasową cenę (od 1,99 zł w dni powszednie i sobotę do 2,19 zł w piątki) i objętość (od 20 do 24 stron). 

Średnia sprzedaż ogółem "SE" w styczniu br. wyniosła 137 108 egz. (ZKDP).

(JOK, 15.03.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo