Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Marzec 11, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W lutym Google i Interia.pl zwiększyły liczbę użytkowników

(fot. materiały prasowe)

Spośród 10 największych wydawców w polskim internecie w lutym wzrost liczby użytkowników zanotowały Grupa Interia i Grupa Google - wynika z badania PBI/Gemius.

Liderem polskiego internetu w lutym br. była Grupa Google, którą odwiedziło 26,344 mln internautów – o 0,09 proc. więcej w porównaniu do stycznia br. Drugi był Facebook z 22,682 mln użytkowników (spadek o 0,25 proc.), trzecia Grupa Onet-RASP - 21,141 mln (spadek o 1,11 proc.), a czwarta Grupa Wirtualna Polska - 20,876 mln (spadek o 1,3 proc.). Przewaga Grupy Onet-RASP nad Grupą WP zwiększyła się do 264,5 tys. użytkowników (miesiąc wcześniej różnica wynosiła 229 tys. użytkowników).

Dalej w zestawieniu znalazły się: YouTube.com - 19,82 mln (spadek o 2,57 proc.), Grupa Interia.pl - 18,502 mln (wzrost o 3,27 proc.) Grupa Gazeta.pl - 16,612 mln (spadek o 2,81 proc.), Grupa OLX - 15,645 mln (spadek o 0,22 proc.), Grupa Allegro - 15,634 mln (spadek o 2,2 proc.) i Wikipedia.org - 15,101 mln (spadek o 0,99 proc.).
W rankingu domen o największym ruchu prowadzi Google.pl z 25,929 mln użytkowników. Drugi jest Facebook.com - 22,682 mln, a trzeci YouTube.com - 19,82 mln. Na kolejnych miejscach są: Google.com - 18,578 mln, Onet.pl - 17,558 mln, Allegro.pl - 15,619 mln, Wikipedia.org - 15,101 mln, Wp.pl - 14,328 mln, Interia.pl - 12,566 mln. Olx.pl - 12,252 mln.

Najpopularniejszą aplikacją mobilną według badania jest Google - korzysta z niej 14,404 mln polskich użytkowników. Natomiast najpopularniejszą polską aplikacją jest Olx.pl, która uplasowała się na 10. miejscu z 3,364 mln użytkowników.

Według badania Gemius/PBI liczba internautów w Polsce w lutym 2017 roku wyniosła ogółem 27,5 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (używanych w domu i w pracy) – 23,5 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 20,5 mln.

Badanie wykonano na próbie ponad 138 tys. internautów w wieku od 7 do 75 lat. Wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Millward Brown z trzeciego kwartału ub.r. i badania Maluchy z ub.r.

(JM, 11.03.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.