Produkcje Discovery w Metro TV w pierwszej połowie br.
Blisko połowę udziałów w Telewizji Metro ma Grupa Discovery
W pierwszej połowie br. ramówkę telewizji Metro wzbogacą produkcje z biblioteki Discovery.
Agora stację Metro uruchomiła na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej 2 grudnia br. Tydzień później 49 proc. udziałów w spółce Green Content, nadawcy Metra, od Agory odkupił koncern Discovery. Agora zachowała większościowy pakiet (51 proc.). – Myślę, że już w pierwszym półroczu w ramówce Metra zobaczymy produkcje Discovery – mówi "Presserwisowi" Bartosz Hojka, prezes Agory.
Hojka na spotkaniu z dziennikarzami i analitykami opowiadał, że spółka ze startu kanału jest zadowolona: – Na tle bezpośredniej konkurencji wyniki prezentują się dobrze. Utrzymujemy przewagę – przekonywał. W styczniu br. kanał Metro miał największy udział spośród stacji, które pod koniec ub.r. zadebiutowały na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej.
Agora w ciągu 4-5 lat w kanał Metro zamierza zainwestować 20-30 mln zł, w tym 10 mln zł zostało już wydane na start projektu. Spółka zakłada, że w tym okresie stacja uzyska ponad 1 proc. udziału w rynku, a po przekroczeniu 1-1,15 proc. ma szansę osiągnąć rentowność.
Spółka Agora podała, że w ub.r. negatywny wpływ działalności Green Content na wynik netto Grupy Agora przed dokonaniem transakcji zbycia udziału mniejszościowego wyniósł blisko 2 mln zł, a udział Grupy w stracie netto spółki w grudniu 2016 r. blisko 1,4 mln zł.
Jednocześnie rozliczenie transakcji sprzedaży udziałów w spółce Green Content miało pozytywny wpływ na pozostałe przychody operacyjne grupy w czwartym kwartale ub.r. w wysokości 10,5 mln zł, a na wynik netto – 9,2 mln zł.
W rezultacie całkowity wpływ tej spółki na wynik netto Grupy Agora w ub.r. był pozytywny i wyniósł ok. 5,8 mln zł – wynika ze sprawozdania spółki.
(KOZ, 26.02.2017)