Media społecznościowe najczęściej wykorzystywanym kanałem do content marketingu
IAB Polska przygotowało raport dotyczący content marketingu
Polskie firmy wykorzystują narzędzia content marketingu przede wszystkim do budowania wizerunku i świadomości marki – wynika z badania przeprowadzonego przez grupę roboczą content marketing i reklama natywna działającą przy IAB Polska.
Badanie zostało przeprowadzone na grupie 189 osób (marketerów, pracowników agencji, sieci reklamowych i agencji PR) w okresie od kwietnia do sierpnia 2016 roku.
Z narzędzi content marketingu korzysta ponad 80 proc. respondentów, ale jednocześnie aż jedna trzecia z nich nie ma strategii prowadzenia takich działań. Tylko 8 proc. badanych firm zleca tworzenie bądź publikację treści firmom zewnętrznym.
Najczęściej wybieranymi kanałami dystrybucji treści są: media społecznościowe (dla 86 proc. badanych), firmowa strona (66 proc.), e-mailing (65 proc.). Ponad 40 proc. ankietowanych deklarowało wzrost wydatków na content marketing w 2016 roku w stosunku do 2015 roku.
Za najskuteczniejsze narzędzie content marketingu uznano artykuły eksperckie i informacyjne publikowane w serwisach zewnętrznych. W dalszej kolejności wskazywano na materiały poradnikowe i infografiki. Mniej niż połowa ankietowanych uznała za najskuteczniejsze materiały wideo.
(IKO, 25.02.2017)