Dział: PRASA

Dodano: Luty 20, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa Agora: nieznacznie większe przychody, ale 13,2 mln zł straty w ub.r.

Wnętrze siedziby Agory przy ul. Czerskiej w Warszawie (fot. Adrian Grycuk/wikimedia.org)

Grupa Agora w ub.r. zwiększyła nieznacznie przychody o 0,8 proc., do 1,2 mld zł, ale była na minusie, notując 13,2 mln zł straty.

Najwięcej przychodów – 561,6 mln zł – dały wpływy z reklam (spadek o 0,1 proc.). Przychody ze sprzedaży wydawnictw zmniejszyły się o 6,3 proc., do 135,7 mln zł, a usług poligraficznych o 5,4 proc., do 147,7 mln zł. Wzrosły za to – o 19,7 proc., do 194,2 mln zł – wpływy ze sprzedaży biletów do kin.

Grupa Agora na koniec ub.r. zanotowała 13,2 mln zł straty wobec 15,3 mln zł zysku netto w 2015 roku. Wynik operacyjny EBIT zmalał o 10,7 proc., do 16,7 mln zł. EBITDA wyniosła 114,9 mln zł (spadek o 4,8 proc.), a marża EBITDA zmniejszyła się z 10,1 proc. do 9,6 proc. Koszty operacyjne urosły o 0,9 proc., do 1,18 mld zł.
Przychody segmentu prasy wyniosły 267,9 mln zł (spadek o 10,9 proc.). Przychody ze sprzedaży ”Gazety Wyborczej” zmalały o 6,2 proc., do 102,1 mln zł, a czasopism – o 11,7 proc., do 14,3 mln zł. W tym segmencie Agora uzyskała z reklam 138 mln zł (o 16,3 proc. mniej niż rok wcześniej), z czego 82,4 mln zł stanowiły wpływy z reklam w ”Gazecie Wyborczej” (spadek o 21,6 proc.), 24,6 mln zł w czasopismach (wzrost o 12,8 proc.) i 11,8 mln zł w bezpłatnym dzienniku ”Metrocafe.pl” (spadek o 40,4 proc.; nie ukazuje się od połowy października ub.r.). Prezes Agory Bartosz Hojka na spotkaniu z dziennikarzami i analitykami tak mówił o wyższych przychodach reklamowych czasopism: ”To jest spowodowane między innymi przesunięciem działalności w ramach custom publishing z zamkniętego ”Metrocafe.pl” do pionu czasopism, ale w największym stopniu dynamicznym rozwojem w przestrzeni cyfrowej, rosnącą popularnością naszych serwisów lifestylowych i wnętrzarskich w tym segmencie i skuteczną ich monetyzacją”.

Przychody segmentu filmu i książki wyniosły 364 mln zł (wzrost o 5,5 proc.), reklamy zewnętrznej – 168 mln zł (wzrost o 7,6 proc.), internetu – 167,9 mln zł (wzrost o 11,6 proc.), radia – 113,4 mln zł (wzrost o 5,3 proc.), a druku – 155,5 mln zł (spadek o 5,6 proc.).

W przypadku segmentu internetu przychody ze sprzedaży reklam urosły o 9,2 proc., do 135,2 mln zł, a ogłoszeń zmalały o 3,7 proc., do 13 mln zł.
W segmencie radia Agora ze sprzedaży reklamy uzyskała 95,1 mln zł (wzrost o 0,7 proc.). Jednak przychody te obejmują nie tylko sprzedaż własnego czasu reklamowego, ale i związanego ze świadczonymi usługami pośrednictwa. Pytany przez ”Presserwis” o wyniki reklamowe rozgłośni Agory, Bartosz Hojka odpowiada: – Nie raportujemy osobno tych przychodów, generalnie nasze wyniki nie odbiegają od rynkowych.

Na koniec ub.r. Grupa Agora dysponowała środkami pieniężnymi w wysokości 124,2 mln zł, na które składały się gotówka i jej ekwiwalenty w wysokości 50,2 mln zł (kasa, rachunki i lokaty bankowe) oraz 74,0 mln zł zainwestowane w krótkoterminowe papiery wartościowe. Zadłużenie kredytowe grupy wyniosło 110,9 mln zł.

(KOZ, 20.02.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.