Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Temat: wyniki finansowe

Dział: PRASA

Dodano: Luty 17, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Spółka Optizen Labs zamknęła rok bez straty

Strona Optizen Labs

Spółka Optizen Labs, która świadczy usługi z zakresu digital publishing, osiągnęła w 2016 roku 1,74 mln zł przychodu. To wynik niższy o 40,7 proc. w porównaniu z 2015 rokiem.

Na poziomie operacyjnym spółka zamknęła 2016 rok niewielkim zyskiem wynoszącym 15 tys. zł (rok wcześniej notowała stratę 9,1 mln zł). Jej zysk netto w 2016 roku wyniósł 2,8 tys. zł (w 2015 roku spółka miała 7,5 mln zł straty netto).

Optizen Labs działa na rynku cyfrowych publikacji i aplikacji mobilnych (jej klientami są m.in. Ringier Axel Springer Polska, Agora, Edipresse Polska). W jej ofercie jest m.in. platforma Digitivo do publikacji treści prasowych w smartfonach i tabletach.

Większościowym udziałowcem spółki (jej akcje są notowane na NewConnect) jest fundusz MCI.PrivateVentures, a 21 proc. udziałów należy do Jacka Czynajtisa, który jest jej prezesem. Wierzy on, że cyfryzacja wydawnictw przełoży się w końcu na zyski.

- Jesteśmy cierpliwi. Pamiętamy, że także na początku rozwoju internetu nie wszyscy wydawcy wierzyli, że zrewolucjonizuje on sposób konsumowania treści - mówi  Czynajtis. Zaznacza, że wynik netto spółki jest z roku na rok lepszy. - Najlepsze lata dopiero przed nami. Patrzymy na inwestycję w digital publishing długofalowo i zdajemy sobie sprawę, że wydawcy potrzebują czasu, by do dzisiejszych ekosystemów podpiąć kolejne ogniwo, jakim są wydania cyfrowe. Dziś już nikt nie ma wątpliwości, że konsumpcja mediów odbywa się w absolutnej większości poprzez smartfony. Zarówno technologia i know-how, jakie Optizen Labs oferuje dziś wydawcom, w sposób bezpośredni przyczynią się do pozyskania dla nich nowych przychodów z obszaru mobile - dodaje Czynajtis.

(GK, 17.02.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Luty 19, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Mam Ogród" w większej objętości i droższy

Nowy numer "Mam Ogród" trafia do sprzedaży 15 lutego (fot. materiały prasowe)

Miesięcznik "Mam Ogród" (Wydawnictwo Bauer) od 15 lutego zwiększa objętość o osiem stron. Cena magazynu wzrasta o 19 groszy.

Do tej pory "Mam Ogród" miał 68 stron, a teraz - 76. Na dodatkowych stronach pojawiać się będą sekcje tematyczne - w numerze 3/2017, który do sprzedaży trafia 15 lutego, będzie to "Wiosenny start w ogrodzie". Cena magazynu wzrosła do 2,99 zł (do tej pory 2,80 zł).

Nowy numer "Mam Ogród" ukazuje się w zwiększonym nakładzie 170 tys. egz. (w ub.r. średni nakład wynosił 127 tys. egz.). Decyzje dotyczące nakładów następnych numerów nie zostały jeszcze podjęte.

Nowy numer wsparty jest kampanią promocyjną w telewizji (kanały TVP, TVN, Polsat i stacje tematyczne) oraz w czasopismach wydawcy.

(JM, 19.02.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY