Temat: radio

Dział: RADIO

Dodano: Luty 05, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Minister Szefernaker nie dotrwał do końca "Śniadania w Radiu Zet"

Paweł Szefernaker podziękował za udział w programie i wyszedł (fot. Radio Zet)

W niedzielę 5 lutego br. podczas porannego programu "Śniadania w Radiu Zet" (emitowanego na antenie Zetki i w Polsat News) poseł PiS Paweł Szefernaker wyszedł ze studia przed końcem audycji. Uznał, że uczestnicy programu (politycy) i prowadzący nie pozwalają mu dojść do głosu. Na razie nadawcy programu nie komentują sprawy.

Ministra z Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Pawła Szefernakera sprowokował do wyjścia ze studia współprowadzący program Bartosz Kurek z Polsat News, który powiedział, że: "Zawsze może pan nie uczestniczyć w dyskusji, może też pan wyjść". Wcześniej jednak poseł PiS zamiast odpowiadać na pytanie dziennikarza o planowane zmiany dotyczące metropolii warszawskiej, chciał mówić o liście Donalda Tuska do przywódców państw Unii Europejskiej.

"Szanowni państwo, bardzo przepraszam, ale w tym programie nie da się rozmawiać. Po raz kolejny państwo mi przeszkadzają. Nie da się rozmawiać. Bardzo państwu dziękuję za dzisiejsze spotkanie, no nie dali mi państwo dzisiaj powiedzieć moich argumentów" - powiedział poseł i wyszedł. Chwilę później zgodnie z planem program został zakończony.

Daniel Adamski, dyrektor informacji Eurozetu, i Henryk Sobierajski, szef Polsat News, nie chcieli w niedzielę komentować tej sytuacji. Być może dziś sprawą zajmą się szefowie stacji.

Zachowanie posła PiS wywołało fale komentarzy na Twitterze. Dziennikarze o lewicowych przekonaniach krytykowali posła ("Wyreżyserowany, udawany teatrzyk PiS-owskiego pijarowca" - pisał Przemysław Szubartowicz, redaktor naczelny serwisu Wiadomo.co). Z kolei media popierające rząd atakują dziennikarza: „Skandaliczne zachowanie prowadzącego w Radiu Zet" - donosi Niezalezna.pl.

Wraz z Bartoszem Kurkiem program prowadziła Joanna Komolka z Radia Zet.

(AMS, 05.02.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: media narodowe

Dział: RADIO

Dodano: Luty 12, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prezes "RDC" nawołuje do selekcji informacji na temat wypadku Beaty Szydło

Screen ze strony rdc.pl

Tadeusz Deszkiewicz, prezes "Radia Dla Ciebie" nawołuje do selekcji informacji nt. wypadku Beaty Szydło. Zapewnia, że to nie cenzura, a walka z mową nienawiści.

W piątek (10 lutego br.) samochód wiozący przez Oświęcim premier Beatę Szydło miał wypadek. Szefowa rządu z niegroźnymi potłuczeniami została odwieziona do miejscowego szpitala, skąd helikopterem przetransportowano ją do Warszawy.

Do wypadku doszło, gdy rządowa kolumna samochodów wyprzedzała Fiata Seicento, którego kierowca wykonał nagły manewr skręcając w lewo. Kierowca lizuzyny, w której siedziała premier Szydło chcąc uniknąć wypadku próbował zjechać na pobocze i uderzył w drzewo. 

Po wypadku media zaczeły pytać o stan służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo najważniejszych osób w państwie przypominając ostatnie zdarzenia drogowe - prezydenta Andrzeja Dudy i ministra Antoniego Macierwicza. Komentatorzy, eksperci, ale również politycy mówili o możliwych naciskach na szefów BOR-u i bagatelizowaniu procedur.

Na medialną dyskusję zareagował Tadeusz Deszkiewicz, prezes "Radia dla Ciebie", który w apelu opublikowanym na stronie rdc.pl prosi szefów państwowych rozgłośni o selekcję nadawanych informacji. Przy okazji twierdząc, że wcale nie nawołuje do cenzury.

Apeluję do Prezesów 17 rozgłośni regionalnych Polskiego Radia, aby wyłączyli z antenowej debaty tych wszystkich, którzy jakąkolwiek tragedię wykorzystują do realizacji swych wątpliwych celów politycznych. To nie jest nawoływanie do powrotu cenzury, to tylko dramatyczna próba ucywilizowania naszego politycznego i społecznego życia i zatrzymania groźnej wewnętrznej wojny domowej - napisał Deszkiewicz.

Press

(TAD, 12.02.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo