Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 05, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W styczniu TVP 1 wygrał w grupie ogólnej, a Polsat - w komercyjnej

W styczniu br. największy udział w rynku w grupie ogólnej miał Program 1 TVP, a w tzw. grupie komercyjnej - Polsat. Generalnie jednak największe telewizje zmniejszyły widownię rok do roku.

Średni udział TVP 1 w rynku w grupie ogólnej (4+) wyniósł w styczniu 11,56 proc. - mimo spadku z 12,89 proc. w styczniu 2016 roku Jedynka miała pozycję lidera. Zawdzięcza to m.in. transmisjom z Pucharu Świata w skokach narciarskich, które gromadziły 5-7-milionowe widownie. Na drugim miejscu znalazł się Polsat z wynikiem 10,71 proc. (spadek z 11,17 proc.), a na trzecim TVN z udziałem 9,24 proc. (spadek z 9,78 proc.).
Spośród stacji z pierwszej dziesiątki wzrost udziału w rynku rok do roku odnotowały: TVN 24 - do 4,06 proc. (z 3,23 proc.), TV 4 - do 3,71 proc. (z 3,21 proc.), TVP Info - do 3,67 proc. (z 3,24 proc.), Puls 2 - do 1,7 proc. (z 1,64 proc.).

 

Natomiast w tzw. grupie komercyjnej (16-49 lat) najwyższy średni udział w rynku miał w styczniu Polsat - 12,55 proc. (spadek z 13,01 proc.). Za nim znalazły się: TVN - 11,89 proc. (spadek z 12,06 proc.) i TVP 1 - 7,92 proc. (spadek z 8,81 proc.). W tej grupie wzrósł udział TV 4 - do 3,81 proc. (z 3,62 proc.), TVN 7 - do 3,54 proc. (z 3,43 proc.), TVN 24 - do 2,36 proc. (z 2,16 proc.) i TTV - do 1,99 proc. (z 1,91 proc.). Dane Nielsen Audience Measurement.

 

(JS, 05.02.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Luty 06, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Metro ma najwyższy udział spośród kanałów udostępnianych z MUX 8

Spośród kanałów, które zadebiutowały pod koniec 2016 roku w cyfrowym nadawaniu naziemnym, najlepsze wyniki notuje Metro, a najsłabsze WP - wynika z analizy oglądalności za styczeń br.

W styczniu 2017 największy udział w widowni telewizyjnej z czwórki debiutantów miał kanał należący do Agory i Discovery, czyli Metro. Zdobył on 0,2 proc. w grupie ogólnej, a jego średnia minutowa oglądalność wyniosła 15 tys. widzów. Nowa TV uzyskała w tym okresie 0,17 proc. i średnią minutową oglądalność 12,3 tys., Zoom TV - 0,15 proc. udziału i średnią minutową oglądalność 11 tys., a kanał WP – 0,08 proc. i średnią minutową oglądalność 5,7 tys.
Na uruchomionym w ub.r. ósmym multipleksie naziemnym działają obecnie cztery kanały: Zoom TV, który wystartował 25 października (Cable Television Networks & Partners), nadająca od 9 listopada Nowa TV (Grupa ZPR) oraz Metro (Agora i Discovery) i WP (Grupa Wirtualna Polska), które dołączyły 2 grudnia. Ten ostatni kanał jako jedyny z wymienionej czwórki nie jest dostępna z platformy Cyfrowego Polsatu, co ma wpływ na wyniki oglądalności.
2 stycznia br. na MUX 2 zadebiutował program Super Polsat, który zastąpił w nadawaniu naziemnym Polsat Sport News. W styczniu br. jego średni udział w grupie ogólnej wyniósł 0,7 proc. (średni udział Polsat Sport News w ub.r. wynosił 0,42 proc.).

(JM, 06.02.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo