Lewandowski największy na Facebooku, a Wardęga na YouTube
Najwięcej wideo na YouTube umieściła w ub.r. Telewizja Republika
Na Facebooku najwięcej fanów miał w 2016 roku Robert Lewandowski, a na YouTube - SA Wardęga, wynika z raportu "Facebook 2016 w Polsce" przygotowanego przez firmę Sotrender.
Profil Roberta Lewandowskiego na Facebooku miał 9,1 mln fanów i najszybciej ze wszystkich profili w Polsce zyskiwał w ub.r. nowych. Kolejne miały już dużo mniej fanów: Play - 2,3 mln, Serce i Rozum - 2,1 mln, Radio Eska - 2,1 mln, Ewa Chodakowska - 2 mln.
Profil Lewandowskiego najbardziej też angażował swoich fanów i wyprzedził pod tym względem profile: Wiedza bezużyteczna, Kuba Błaszczykowski, Kwejk.pl i Demotywatory.
Natomiast najbardziej aktywni byli prowadzący profile: Historia jakiej nie poznasz w szkole (33 tys. umieszczonych postów), Ciąża - pytania i odpowiedzi (32 tys.), Wladza + kosciol = korupcja (29 tys.). Z kolei najwięcej postów umieścili użytkownicy Facebooka na profilach: Orange (29 tys.), Play (22,3 tys.) i Plus (19 tys.). Najpopularniejsze hashtagi w ub.r. na Facebooku to: #konkurs, #wieszwiecej i #euro2016.
Na YouTube w 2016 roku największy kanał miał SA Wardęga (3,5 mln subskrybentów). Za nim znalazły się: AbstrachujeTV (2,6 mln), Rezigiusz (2,4 mln) i Blowek (2,4). Dwa ostatnie najszybciej zyskiwały też subskrybentów. Natomiast najchętniej oglądane były kanały: Step Records (prawie 700 mln wyświetleń), ProstoTV (251 mln), TVNPL (247 mln).
Najwięcej polskich wideo opublikowała w ub.r. Telewizja Republika (6,7 tys.). Za nią znalazły się kanały: Sportowo.TV (1,9 tys.), Onet News (1,8 tys), Sou Shibo Live! (1,6 tys.). Wśród najaktywniejszych znalazły się jeszcze kanały mediów: Polskie Radio (1,5 tys.), TVNPL (1,5 tys.), Radio Tok FM (1,4 tys.), Fakt24.pl (1,3 tys.).
(JS, 02.02.2017)