Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RADIO

Dodano: Styczeń 23, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Mniej słuchaczy radia w 2016 roku, ale liderzy stracili nieznacznie

(fot. pixabay.com)

Tylko Trójka spośród największych rozgłośni ogólnopolskich poprawiła nieznacznie słuchalność w 2016 roku. Z badania Radio Track wynika też, że rok do roku radia słuchało w Polsce pół miliona osób mniej.

W ub.r. lider słuchalności – RMF FM – uzyskał 24,5 proc. udziału w czasie słuchania, co względem 2015 roku oznacza niewielki spadek (z 24,9 proc.). Słuchalność Radia Zet zmalała z 13,7 do 13,6 proc. Większy spadek miała radiowa Jedynka: z 9,5 do 8,8 proc. Wzrost odnotowała Trójka: z 7,8 do 7,9 proc. Udział na identycznym poziomie zachowały Radio Maryja (1,8 proc.) i Dwójka (0,5 proc.).
Wśród rozgłośni ponadregionalnych wyniki poprawiły: Radio Vox FM (Grupa Radiowa Time) – z 3,9 do 4,2 proc.; najwięcej - bo o 0,6 proc. - radio Tok FM (Agora, Polityka) – z 1,4 do 2 proc.; Antyradio (Eurozet) – z 1,1 do 1,4 proc.; Muzo.fm (Telewizja Polsat) – z 0,2 do 0,3 proc. Słuchalność na identycznym poziomie – 1,2 proc. – utrzymał RMF Classic (Grupa RMF).
Najchętniej słuchana sieć radiowa – licząca 40 stacji Eska (Grupa Radiowa Time) – zmniejszyła udział w czasie słuchania z 7,2 do 6,7 proc. Wzrost słuchalności zanotowały: Radio Plus (Grupa Radiowa Time, Eurozet; 20 stacji) – z 1,9 do 2,1 proc.; Radio Wawa (Grupa Radiowa Time; 12 stacji) – z 1 do 1,1 proc. i Radio Pogoda (Grupa Radiowa Agory) – z 0,6 do 0,8 proc. Rozgłośnie regionalne Polskiego Radia zrzeszone w Audytorium 17 utrzymały udział na poziomie 5,5 proc., a Zet Chilli (Eurozet; trzy stacje) i Rock Radio (Grupa Radiowa Agory; cztery stacje) na poziomie 0,3 proc.
Słabsze wyniki miały: RMF Maxxx (Grupa RMF; 22 stacje) – spadek z 3,1 do 3 proc.; Złote Przeboje (Grupa Radiowa Agory; 23 stacje) – z 3,3 do 2,9 proc.; Radio Zet Gold (Eurozet; 19 stacji) – z 1 do 0,7 proc.
W 2016 roku zasięg dzienny radia zmniejszył się z 73,8 (2015 rok) do 72 proc. Każdego dnia radia słuchało 21,8 mln osób w wieku 15-75 lat – o 539 tys. mniej niż rok wcześniej. Średni czas słuchania utrzymał się na podobnym poziomie: 4 godziny i 30 minut (o 2 minuty krócej niż w 2015 roku).
Komitet Badań Radiowych, na zlecenie którego realizowane jest przez Millward Brown badanie Radio Track, udostępniając "Presserwisowi" dane o zasięgu radia, stwierdził, że "w czasie dynamicznych zmian w konsumpcji mediów, zachodzących także w Polsce, radio od wielu lat cieszy się bardzo wysoką popularnością", a "liczbę słuchaczy radia w Polsce, pomimo nieznacznych wahań, należy uznać za stabilną".

(KOZ, 23.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.