Temat: reklama

Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 18, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Reklamy Allegro były najpopularniejsze na YouTube w ubiegłym roku

Reklama "Czego szukasz w Święta? | English for beginners"

Najczęściej oglądaną reklamą w Polsce na YouTube w ub.r. był spot "Czego szukasz w Święta? | English for beginners", przygotowany dla Allegro - wynika z rankingu YouTube Ads Leaderboard 2016. Reklamy tego serwisu społecznościowego zajęły cztery z pięciu pierwszych miejsc.

Reklama świąteczna Allegro zajęła też ósme miejsce w rankingu najpopularniejszych reklam na YouTube w całej Europie. Przygotowały ją agencja Bardzo i dom produkcyjny CutCut, a media kupił serwis Allegro. - Po raz pierwszy w historii zestawienia polska reklama znalazła się też w europejskim zestawieniu. To pokazuje, że potrafią się one też przebić do odbiorców w innych państwach - mówi Tomasz Czudowski, odpowiedzialny za marketing YouTube w Europie Środkowo-Wschodniej.
Dwa kolejne miejsca w rankingu oraz miejsce piąte również zajmują reklamy Allegro, tym razem przygotowane przez Platige Image (za zakup mediów odpowiada Allegro) - "Legendy Polskie. Film Twardowsky 2.0. Allegro" oraz "Legendy Polskie. Film Operacja Bazyliszek. Allegro". Na piątym miejscu jest natomiast spot "Legendy Polskie. Film Jaga. Allegro". - Od pewnego czasu staramy się w naszych kampaniach reklamowych stawiać przede wszystkim na jakość opowiadanych historii. Filmy z serii "Allegro: Czego szukasz?" oraz "Legendy Polskie" mają dostarczać rozrywkę, ciekawić, być może skłaniać do refleksji. Odbiorcom naszej komunikacji najwyraźniej przypadło takie podejście do gustu - komentuje Marcin Dyczak, dyrektor marketingu Allegro.

Na czwartym miejscu uplasowała się reklama T-Mobile "Robert Lewandowski (Lewy) i Tomasz Kot, T-Mobile. Najlepsza sieć!", którą przygotowała agencja Leo Burnett, a media kupił dom mediowy SMG. Na szóstym miejscu znalazł się filmik "#FantaMoji z Littlemooonster96, Kaiko, Stuu, Marcinem Dubielem i Adamem Zdrójkowskim" zrealizowany dla Fanty przez MediaCom Beyond Advertising we współpracy z Nathanielem Czarneckim i Tadeuszem Kieniewiczem (media kupił Mediacom). Na siódmym miejscu jest spot "Świąteczne ciężarówki Coca-Cola i Youtuberzy 2016 | #PodarujRadosc", a na ósmym "Littlemooonster96, Kaiko, MultiGameplayGuy oraz Martin Stankiewicz na puszkach Coca-Cola!". Oba filmy są reklamami Coca-Coli, przygotowanymi przez MediaCom Beyond Advertising (media kupił Mediacom). Na dziewiątym miejscu znalazła się reklama Orange "Orange - Historie na kartę: 6 złotych monet ", przygotowany przez agencję VML (media kupił Initiative Media Warszawa). Dziesiątkę zamyka reklama Axe "Axe - Find Your Magic" przygotowana przez agencję DDB&tribal (media kupił Mindshare). Łączna długość oglądania tych 10 reklam na YouTube w ub.r. wyniosła 100 lat.

Tomasz Czudowski, prezentując wyniki YouTube Ads Leaderboard, zwracał uwagę na zmiany w sposobach oglądania filmów na YouTube. - Platforma jest dziś równie często uzupełnieniem, jak i alternatywą dla telewizji. Coraz częściej YouTube jest odtwarzany na ekranach telewizorów. Należy jednak pamiętać, że największą popularnością nadal cieszą się ekrany urządzeń mobilnych - wyjaśnia Czudowski.
YouTube w br. chce się skupić na rozwijaniu wprowadzonego w ub.r. formatu reklamowego Bumper, który jest sześciosekundową reklamą przed filmem, której nie da się wyłączyć.

Ranking YouTube Ads LeaderBoard jest ustalany w oparciu o najważniejsze dane pokazujące zaangażowanie użytkowników — liczbę obejrzeń i procentowy udział odtworzeń w ruchu organicznym w stosunku do płatnego.

(JM, 18.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.