Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 16, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Od połowy lutego reklamy w TVN będą znacznie droższe

W lutym br. TVN po raz pierwszy zróżnicuje ceny reklam sprzedawanych w pakietach GRP: te emitowane od 13 lutego będą znacznie droższe. Dotychczas żadna z głównych telewizji nie różnicowała cen pakietów na luty.

GRP (ratingi) to suma wszystkich oglądalności spotów reklamowych. W sprzedaży pakietowej klient kupuje określoną widownię, wyrażoną właśnie w GRP, a biuro reklamy wybiera, przy jakich programach ukażą się reklamy. Dotychczas żadna z głównych telewizji nie różnicowała cen pakietów na luty. W tym roku taką zmianę wprowadza TVN: od 13 lutego koszt dotarcia z reklamą do widza (CPP) będzie w stacji taki sam jak w marcu. To oznacza, że druga połowa lutego będzie w TVN o ok. 31 proc. droższa od pierwszej. - Dotychczas zróżnicowanie cen pakietów w ciągu miesiąca dotyczyło tylko końca grudnia i początku stycznia, czyli okresu świąteczno-noworocznego, kiedy ceny są trochę niższe – mówi Katarzyna Baczyńska, tv director w domu mediowym Codemedia.
- TVN chce wykorzystać fakt, że popyt na reklamy od paru lat jest w lutym wysoki i dotychczas telewizje były w tym miesiącu zapchane, to znaczy nie mogły zrealizować wszystkich zleceń – dodaje Marek Racławski, szef departamentu telewizyjnego w domu mediowym MullenLowe MediaHub. Czy jednak znacznie wyższe ceny nie odstraszą klientów? - W połowie lutego TVN rusza już z ramówką wiosenną, więc będzie miał atrakcyjną ofertę dla reklamodawców – odpowiada Racławski. Katarzyna Baczyńska zwraca jednak uwagę, że już w ub.r. TVN uruchomił wiosenną ramówkę w lutym. Tak jak w br., premierowe odcinki programów emitowanych w paśmie access zaplanowano na pierwszą dekadę lutego, a start większych produkcji z prime time - na połowę lutego (w br. - od poniedziałku 13 lutego).
- Jednak w ubiegłym roku wcześniejszy start ramówki zaznaczył się tylko w cenniku TVN, nie było natomiast różnic w cenie pakietów – podkreśla Katarzyna Baczyńska z Codemedia.
Poprosiliśmy dział PR Grupy TVN o komentarz do zmian zasad sprzedaży i spytaliśmy, jakiej reakcji rynku i jakiego poziomu sprzedaży spodziewa się biuro reklamy – nie otrzymaliśmy jednak odpowiedzi.
Przedstawiciele domów mediowych sądzą, że TVN dobrze wyjdzie na zróżnicowaniu cen. - Ponieważ od wielu lat dochodzi w lutym do redukcji zleceń pakietowych (bo popyt jest większy niż widownia, którą telewizje mogą zapewnić – przyp. red.), to podwyżka cen jest dla stacji dobrym wyjściem, nawet jeśli z tego powodu nie sprzeda stu procent swoich zasobów, bo reklamodawcy zwracający szczególną uwagę na koszty mogą ograniczyć swoją aktywność w TVN – uważa Katarzyna Baczyńska. - To zrozumiałe, że TVN chce zmonetyzować fakt, iż z przytupem wprowadza w lutym nowe programy – dodaje.

(RUT, 16.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.