Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 10, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ströer Polska nowym operatorem reklamowym w wagonach metra

Spółka Metro Warszawskie wybrała w przetargu nowego operatora systemu reklamowego w wagonach metra - firmę Ströer Polska. Dotychczas operatorem była spółka AMS, należąca do Agory firma reklamy zewnętrznej.

W wagonach metra trwa obecnie zmiana operatora systemu reklamowego. Należące do AMS ekrany sieci CityINFOtv działały do 31 grudnia ub.r. Metro Warszawskie podpisało umowę ze Ströer Polska na sześć lat (zakończona umowa ze spółką AMS obowiązywała przez trzy lata). Przetarg obejmuje najem powierzchni wagonów metra w celu umieszczenia tablic reklamowych małoformatowych wewnątrz wagonów, reklam napodłogowych, reklam na szybach wagonów i powierzchni pod montaż podsystemu informacyjno-reklamowego ESIR.
Przetarg został ogłoszony 28 października ub.r. i przystąpiły do niego tylko dwie firmy - AMS oraz Ströer Polska.

(IKO, KOZ, 10.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 10, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Papaya Films: w 2016 roku powstało 2795 telewizyjnych spotów reklamowych

W 2016 roku zrealizowano w Polsce 2795 spotów telewizyjnych - wynika z analizy studia Papaya Films. W 2015 roku wyprodukowano ich 2100, a w 2014 - 1867.

W 2016 roku najwięcej filmów zrealizowały studia: Papaya Films (222, w 2015 roku - 198), OTO (215, w 2015 roku - 180), Propeller (145, w 2015 roku - 104 ), GPD Film Studio (116, w 2015 roku - 105) i Film Produkcja (94, w 2015 roku - 78).
Do najbardziej aktywnych klientów pod względem liczby zamawianych spotów należały: Lidl (99 spotów, w 2015 roku - 100), Jeronimo Martins (65, w 2015 roku - 102), Orange (63, w 2015 roku - 55), Play (61, w 2015 roku - 54) i Agata Meble (60, w 2015 nie była uwzględniona w analizie).
Najwięcej filmów reklamowych zrealizowały agencje: GPD (151, w 2015 roku - 157), Saatchi & Saatchi IS (122, w 2015 roku - 78), Opus B (116, w 2015 roku - 29), Ogilvy & Mather (105, w 2015 roku - 30) i Grey (87, w 2015 roku - 70). Natomiast najbardziej aktywne studia postprodukcyjne w ub.r. to Platige Image (222 spoty), Orka (178), Badi Badi (165), Rio De Post (158) i Lunapark (148).
Reżyserzy, którzy w ub.r. najczęściej zajmowali się telewizyjnymi spotami reklamowymi to: Tadeusz Śliwa (85 produkcji), Maciej Szwabe (71), Jakub  Michalczuk (71), Jacek Szymański (57) i Martyna Iwańska (56).
Dane pochodzą z oficjalnych informacji marketerów, agencji reklamowych, domów produkcyjnych, postprodukcyjnych i od twórców filmowych (reżyserów, operatorów, scenografów, kostiumografów) w mediach branżowych i społecznościowych. Analiza uwzględnia podstawowe wersje filmów reklamowych, bez skrótów i zmian packshotowych. Analiza została zweryfikowana przez 97 podmiotów branżowych, w tym przez agencje reklamowe, domy produkcyjne i domy postprodukcyjne.
Papay Films analizę rynku produkcyjnego prowadzi od czterech lat.

(AMS, 10.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo