Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 10, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dzięki sukcesom polskich zawodników wzrosła widownia Turnieju Czterech Skoczni

Turniej Czterech Skoczni wygrał Kamil Stoch, drugi był Piotr Żyła (z lewej), a trzeci Norweg Daniel-Andre Tande (screen Sport.tvp.pl)

W sezonie 2016/2017 transmisje zawodów Turnieju Czterech Skoczni (TCS) oglądało w TVP 1 średnio 4,73 mln osób – ok. 1 mln więcej, niż w poprzednim sezonie. Turniej wygrał Kamil Stoch, drugi był Piotr Żyła, a czwarty Maciej Kot.

Turniej był transmitowany w TVP 1 od 30 grudnia ub.r. do 6 stycznia br. Najwięcej widzów – 6,91 mln - zgromadził właśnie finałowy konkurs, rozegrany w Bischofshofen – Kamil Stoch zajął w nim pierwsze miejsce, wygrywając cały TCS. Średnio w czasie wszystkich transmisji Jedynkę wybierało 35,40 proc. osób oglądających wtedy telewizję (29,96 proc. w grupie komercyjnej 16-49). W obu grupach stacja wygrała z konkurencyjnymi telewizjami.
Ze sprzedaży czasu reklamowego przy transmisjach TCS Jedynka uzyskała 3,14 mln zł - czyli 21,7 proc. więcej, niż rok wcześniej  (cennikowo, bez rabatów).
Zawody pokazywał też Eurosport 1, gromadząc średnio 603,73 tys. widzów, co dało temu kanałowi 4,56 proc. udziału w rynku (2,94 proc. w grupie komercyjnej).
Dane: Nielsen Audience Measurement.

(RUT, 10.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 12, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Biuro reklamy Grupy TVN uwzględni oglądalność przesuniętą w czasie

(fot. za pexels.com - CC0)

TVN Media, biuro reklamy Grupy TVN, będzie w tym roku w rozliczeniach z klientami uwzględniać oglądalność przesuniętą w czasie.

TVN Media zawiadomił swoich klientów, że ponieważ firma Nielsen Audience Measurement, mierząca widownię telewizyjną, od początku br. udostępnia dane dotyczące oglądalności przesuniętej w czasie (TSV – Time Shift Viewing), to będą one uwzględniane w rozliczeniach za kampanie reklamowe. Chodzi o rozliczenia zleceń na pakiety GRP (klient kupuje wówczas określoną widownię, a biuro reklamy wybiera, przy jakich programach ukażą się reklamy). Dotychczas liczono tylko GRP (to suma wszystkich oglądalności spotów reklamowych) z wyników określanych przez Nielsena jako "live" (czyli z emisji w czasie określonym w ramówce danej stacji). Teraz dojdą do tego wyniki oglądalności z emisji przesuniętej w czasie – jeśli np. widzowie nagrają program i odtworzą go później. Biuro reklamy Grupy TVN będzie uwzględniać przesunięcie do dwóch dni włącznie.

Pomiary oglądalności przesuniętej w czasie Nielsen prowadzi już od kilku lat, ale dopiero od początku br. do wyników mają dostęp wszyscy klienci tej firmy badawczej.

(RUT, 12.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo