Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Styczeń 10, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Gazeta Wyborcza" ma już prawie 100 tys. płatnych prenumerat cyfrowych

"GW" oferuje dwie formy prenumeraty, z których popularniejsza jest ta tańsza

Pod koniec grudnia ub.r. liczba płatnych prenumerat cyfrowych "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła prawie 100 tys. Zdaniem ekspertów to dobry wynik.

Pod koniec grudnia ub.r. liczba płatnych prenumerat cyfrowych "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła prawie 100 tys. Zdaniem ekspertów to dobry wynik.

O tym wyniku zarząd Agory poinformował w komunikacie bieżącym, zaznaczając, że jest to wynik wyższy niż zakładane cele (przewidywano 90 tys. cyfrowych prenumerat pod koniec ub.r.). W grudniu 2015 roku "GW" miała 77 tys. prenumerat cyfrowych.
Agora nie ujawnia szczegółowych informacji dotyczących prenumeraty. W listopadowym numerze "Press" Danuta Breguła, dyrektor ds. rozwoju biznesu w dziale rozwoju biznesu "Gazety Wyborczej", wyjaśniała, że prenumeratorzy to głównie osoby z wyższym wykształceniem i mieszkańcy dużych miast, a większość z nich wybiera najtańszą wersję (19,9 zł za miesiąc). Zaznaczała, że "odsetek wznowień jest wysoki". 
Eksperci zauważają, że zbliżenie się do poziomu 100 tys. cyfrowych prenumerat to dobry wynik. - To są bardzo przyzwoite dane, trudno osiągalny wynik w Polsce - mówi Piotr Kubiszewski, ekspert rynku wydawniczego, product owner księgarni Literia. - Nie jest tak, że Agora doszła do muru, moim zdaniem jest jeszcze pole do wzrostów - dodaje Kubiszewski. 
- To bardzo dobry wynik, zwłaszcza jeśli chodzi o dynamikę, bo struktury prenumeraty nie znamy. Pewnie większość płaci pod wpływem impulsu, na krótki termin. Jestem ciekawy, ile osób korzysta z płatności cyklicznych - zastanawia się Przemysław Barankiewicz, chief digital officer w Bonnier Business Polska.
- W porównaniu z wynikiem sprzedaży wydania papierowego to wynik, którego nie można lekceważyć. Za kilka miesięcy liczba prenumeratorów cyfrowych może być wyższa niż liczba sprzedawanych egzemplarzy papierowych - mówi Rafał Agnieszczak, przedsiębiorca internetowy.
Po trzech kwartałach ub.r. średnia sprzedaż ogółem drukowanego wydania "GW" wynosiła 143 302 egz. (dane: ZKDP). Tytuł ten zanotował największy spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku spośród wszystkich ogólnopolskich, płatnych dzienników - o 9,66 proc.
- Oczywiście, jak ktoś płaci 19 zł za prenumeratę cyfrową zamiast 100 zł za prenumeratę papierowego wydania to jest gorzej, ale lepsze to niż nic. W skali całej spółki zyski z prenumeraty cyfrowej nie są wielkie, ale to są lojalni użytkownicy - zaznacza Rafał Agnieszczak.

(JM, 10.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Styczeń 10, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

”Do Rzeczy”, ”W Sieci”, ”Wprost”, ”Gazeta Polska” i ”Nasz Dziennik” mają być eksponowane na stacjach Lotos

fot. materiały prasowe Grupy Lotos

Pracownicy stacji benzynowych Lotos mają zwracać szczególną uwagę na estetyczną i widoczną ekspozycję gazet: ”Do Rzeczy” (Orle Pióro), ”W Sieci” (Fratria), ”Wprost” (AWR Wprost), ”Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), ”Nasz Dziennik” (Spes).

Serwis Trojmiasto.pl podał, że do wszystkich szefów stacji Lotos trafił w ostatnim czasie mail zobowiązujący ich do priorytetowego potraktowania zmian dotyczących m.in. ekspozycji prasy.
W wiadomości kierownik operacyjny w spółce Lotos Paliwa zobowiązał pracowników stacji do ”codziennej kontroli ekspozycji prasy z zachowaniem planogramów”. Napisał, że ”szczególną uwagę proszę zwrócić na estetyczną i widoczną ekspozycję” pozycji: ”Do Rzeczy”, ”W Sieci”, ”Wprost”, ”Gazeta Polska” i ”Nasz Dziennik”.
”Spółka Lotos Paliwa, tak jak każdy inny operator stacji paliw, w zakresie realizacji planogramów ekspozycji prasy, może kierować się zarówno zapisami umów z wydawcami, jak i analizą trendów czytelniczych czy preferencji klientów stacji. To, które z rozwiązań stosuje spółka Lotos Paliwa, stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa. Planogramy ekspozycji prasy realizowane są w taki sposób, aby zwiększać przychody ze sprzedaży pozapaliwowej sieci” – poinformowała Grupa Lotos w oświadczeniu przesłanym redakcji Trojmiasto.

(KOZ, 10.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo