Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 08, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polsat Sport był liderem oglądalności wśród kanałów sportowych

(źródło: polsatsport.pl)

Kodowany Polsat Sport był najchętniej oglądanym kanałem sportowym w 2016 roku, a Eurosport 1 osiągnął lepszy wynik niż naziemny Polsat Sport News.

W minionym roku kanały Polsatu pokazywały piłkarskie mistrzostwa Europy, a w TVP Sport oglądać można było igrzyska olimpijskie w Rio de Janeiro.

Polsat Sport (Telewizja Polsat) w 2016 roku uzyskał 0,56 proc. udziału w rynku, co oznacza spadek z 0,64 proc. w 2015 roku. Drugi był Eurosport 1 (Discovery) z minimalnym wzrostem z 0,46 proc. do 0,47 proc. Kanał ten miał lepszy wynik niż naziemny Polsat Sport News (Telewizja Polsat), który zmniejszył udział z 0,52 proc. do 0,42 proc. Czwartą pozycję utrzymał TVP Sport (Telewizja Polska), nieznacznie poprawiając wynik z 0,33 proc. do 0,35 proc. Natomiast piąte miejsce zajął Eurosport 2 (Discovery), zachowując udział na poziomie 0,19 proc.

Dalej znalazły się: Canal+ Sport (NC+) – spadek z 0,2 proc. do 0,14 proc., Polsat Sport Extra (Telewizja Polsat) – spadek z 0,13 proc. do 0,11 proc., nSport+ (NC+) – minimalny spadek z 0,1 proc. do 0,09 proc., Extreme Sports (AMC Networks International) – 0,08 proc. (bez zmian), a dziesiąty był Canal+ Sport 2 (NC+) – minimalny wzrost z 0,04 proc. do 0,05 proc.

Dane: Nielsen Audience Measurement.

(KOZ, 08.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: badania telewizji

Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 19, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

ORLEN wystartował z nową platformą marketingową

(fot. materiały prasowe)

PKN ORLEN uruchomił nową platformę marketingową, która umożliwi uspójnienie komunikacji wszystkich marek Koncernu.

Obok aspektów wizerunkowych, narzędzie ma efektywnie wspierać cele biznesowe w zakresie dotarcia do klienta, czy promocji produktów i usług dostępnych w sieci ORLEN. - Koncepcja nowego modelu komunikacji  wynika z obserwacji, że w dzisiejszych czasach konsumenci najbardziej cenią sobie czas i wygodę. PKN ORLEN wychodząc naprzeciw tym potrzebom, wdraża szereg pomysłów i innowacyjnych rozwiązań w zakresie funkcjonowania stacji paliw, aby zapewnić klientom możliwie kompleksową obsługę - mówi Rafał Pasieka, dyrektor wykonawczy ds. marketingu. - Już teraz na stacjach można nie tylko zatankować samochód, ale zjeść zdrowy, przygotowany na miejscu posiłek, czy wypożyczyć auto. To wymaga nowoczesnego podejścia do komunikacji i nasza platforma doskonale wpisuje się w bieżące trendy – dodaje Pasieka.

Platforma utrzymana jest w duchu komunikacji opartej na relacjach „human to human” (H2H). Zaprojektowana została w sposób angażujący klientów, oparty o aspekty emocjonalne. Jej strategicznym celem w dłuższej perspektywie jest transformacja marki ORLEN w markę pożądaną przez Klientów – lovebrand oraz promocja produktów i usług, oferowanych przez Koncern.

Pierwszym etapem wdrożenia platformy jest wizerunkowa kampania reklamowa pod hasłem „Kierunek ORLEN”, w której kluczowym narzędziem jest marketing narracyjny. Zbudowana została ona wokół historii różnych bohaterów w momencie zaistnienia konkretnej potrzeby - pozornie nie związanej ze stacją paliw. Waga takich, mniej lub bardziej wyszukanych zachcianek zostaje humorystycznie wyolbrzymiona adekwatnym i odpowiednio zaintonowanym komentarzem lektora. Okazuje się, że wszyscy bohaterowie kierują się na stację ORLEN, która jest w stanie odpowiedzieć nawet na najbardziej zaskakujące oczekiwania klientów.

Koncepcja artystyczna kampanii zakłada opieranie się na kontrastach uzyskanych dzięki właściwym technikom filmowania,  z nieco zdystansowaną humorystyczną narracją. Głosu do kampanii użyczył Piotr Machalica, w wypowiadanych przez niego słowach słychać pogodne, ciepłe nastawienie do ludzi i ich codziennych życiowych spraw.

Wykorzystana muzyka - utwór Cold Little Heart - którego autorem jest Michael Kiwanuka, ma wzbudzać pozytywne emocje, które mogą przełożyć się na postrzeganie poszczególnych marek.

W ramach nowego modelu komunikacji, zaplanowana została szerokozasięgowa, ogólnopolska kampania reklamowa 360 stopni, obejmująca kampanię telewizyjną (spoty 45 i 30 sek.), przekaz w radio, prasie, Internecie, na tablicach  outdoorowych oraz w kinie. Dodatkowo wykorzystane zostaną media własne, kanały social mediowe, a także eventy organizowane przez PKN ORLEN.

Press

Za przygotowanie kampanii odpowiedzialny był Obszar Marketingu PKN ORLEN, agencja Publicis oraz dom mediowy Mullen Lowe Media Hub. Spot wyreżyserowany przez Sebastiana Pańczyka wyprodukował dom produkcyjny Dobro.

(Artykuł sponsorowany)

Więcej na: dlakierowcow.orlen.pl/kierunekorlen

(19.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo