Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 07, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVN 24 liderem kanałów informacyjnych w 2016 roku

Największy udział w widowni telewizyjnej w 2016 roku miał spośród kanałów informacyjnych TVN 24 – zarówno w grupie ogólnej, jak i komercyjnej.

W grupie ogólnej (4+) gorsze niż w 2015 roku wyniki zanotował tylko kanał TVP Info, który stracił pozycję lidera na rzecz TVN 24. Kanał TVN 24 miał w ub.r. średnio 3,81 proc. udziału w rynku (wobec 3,22 proc. rok wcześniej), podczas gdy udział TVP Info spadł do 3,26 proc. (z 3,51 proc. w 2015 roku). Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że trzecie miejsce zajął Polsat News z udziałem 1,11 proc. (1,08 proc.). Wyniki znacznie poniżej 1 proc. miały natomiast stacje: TVN 24 BiS – 0,36 proc. (0,29 proc.), Superstacja - 0,25 proc. (0,22 proc.), Polsat News 2 - 0,12 proc. (0,11 proc.) i Telewizja Republika – 0,11 proc. (0,11 proc.).

Natomiast w grupie widzów w wieku 16-49 (czyli tzw. grupie komercyjnej) wszystkie kanały informacyjne miały w 2016 roku wyniki gorsze niż przed rokiem. TVN 24 mimo spadku udziału do 2,28 proc. (z 2,49 proc.) utrzymał prowadzenie, a nawet nieznacznie zwiększył przewagę nad TVP Info, którego udział spadł do 1,26 proc. (z 1,52 proc. w 2015 roku). Trzeci był kanał Polsat News z wynikiem 0,80 proc. (0,83 proc.), a czwarty TVN 24 BiS - 0,25 proc. (0,26 proc.). Kolejna trójka kanałów miała wyniki poniżej 0,1 proc.: Polsat News 2 – 0,08 proc. (0,09 proc.), Superstacja – 0,07 proc. (0,08 proc.), TV Republika – 0,06 proc. (0,08 proc.).

(RUT, 07.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 08, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polsat Sport był liderem oglądalności wśród kanałów sportowych

(źródło: polsatsport.pl)

Kodowany Polsat Sport był najchętniej oglądanym kanałem sportowym w 2016 roku, a Eurosport 1 osiągnął lepszy wynik niż naziemny Polsat Sport News.

W minionym roku kanały Polsatu pokazywały piłkarskie mistrzostwa Europy, a w TVP Sport oglądać można było igrzyska olimpijskie w Rio de Janeiro.

Polsat Sport (Telewizja Polsat) w 2016 roku uzyskał 0,56 proc. udziału w rynku, co oznacza spadek z 0,64 proc. w 2015 roku. Drugi był Eurosport 1 (Discovery) z minimalnym wzrostem z 0,46 proc. do 0,47 proc. Kanał ten miał lepszy wynik niż naziemny Polsat Sport News (Telewizja Polsat), który zmniejszył udział z 0,52 proc. do 0,42 proc. Czwartą pozycję utrzymał TVP Sport (Telewizja Polska), nieznacznie poprawiając wynik z 0,33 proc. do 0,35 proc. Natomiast piąte miejsce zajął Eurosport 2 (Discovery), zachowując udział na poziomie 0,19 proc.

Dalej znalazły się: Canal+ Sport (NC+) – spadek z 0,2 proc. do 0,14 proc., Polsat Sport Extra (Telewizja Polsat) – spadek z 0,13 proc. do 0,11 proc., nSport+ (NC+) – minimalny spadek z 0,1 proc. do 0,09 proc., Extreme Sports (AMC Networks International) – 0,08 proc. (bez zmian), a dziesiąty był Canal+ Sport 2 (NC+) – minimalny wzrost z 0,04 proc. do 0,05 proc.

Dane: Nielsen Audience Measurement.

(KOZ, 08.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo