Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 07, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sieci handlowe zwiększyły wydatki na reklamę

(fot. pixabay.com)

W okresie od stycznia do listopada 2016 roku największe sieci handlowe zwiększyły wydatki na reklamę o 34,25 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2015 roku - wynika z danych cennikowych Kantar Media. Liderem reklamodawców w tej branży pozostaje Lidl.

W analizowanym okresie 2016 roku sieci handlowe wydały na reklamę w mediach (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor, indoor, radio, kino) 1,708 mld zł. Największą część tej kwoty wydał Lidl Polska, który zwiększył wydatki na reklamę o 28,42 proc., do 623,3 mln zł. W 2016 roku Lidl wciąż realizował format reklamowy "Dorota, Karol i Goście" z udziałem prezenterki TVN Doroty Wellman i kucharza Karola Okrasy. W czerwcu ub.r. prowadzona była kampania „Polska kibicuje francuskim smakom", w której wystąpił Maciej Żurawski, były piłkarz reprezentacji Polski w piłce nożnej. Z kolei w sierpniu w reklamie Lidla wystąpił dziennikarz sportowy Tomasz Zimoch – promował artykuły szkolne.

Na drugim miejscu w zestawieniu uplasowała się firma Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka – 259,3 mln zł (wzrost o 36,8 proc.). Mniej od Jeronimo Martins Polska wydała sieć Tesco Polska – 199,7 mln zł (wzrost o 38,41 proc.). Wydatki Carrefour Polska to 168,7 mln zł (wzrost o 40,86 proc.). Dalej uplasowała się sieć Kaufland Polska, która zwiększyła wydatki na reklamę o 58,9 proc., do 145,5 mln zł.

(IKO, 07.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 09, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Frosta po raz kolejny wybrała Zenith do obsługi budżetu mediowego

Dom mediowy Zenith wygrał przetarg na obsługę budżetu mediowego Frosty (producent mrożonek). Jest to kontynuacja współpracy, którą rozpoczęto w 2015 roku.

Zenith będzie odpowiadać za kompleksową realizację działań mediowych: planowanie komunikacji, planowanie i zakup mediów offline i online (w tym zakup w modelu AOD).

(IKO, 09.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo