Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Temat: badania radia

Dział: RADIO

Dodano: Styczeń 02, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Tok FM w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców ma wyższy udział w czasie słuchania niż Zetka

Radio Tok FM

Radio Tok FM (Agora, Polityka) notuje rekordową słuchalność - w największych miastach osiąga już lepsze wyniki niż Radio Zet.

Radio Tok FM (Agora, Polityka) notuje rekordową słuchalność - w największych miastach osiąga już lepsze wyniki niż Radio Zet.

Jak informowaliśmy, w fali wrzesień-listopad br. Radio Tok FM zanotowało rekordowe 2,3 proc. udziału w czasie słuchania, co oznacza wzrost z 1,3 proc. w analogicznym okresie ub.r. Każdego dnia radia słuchało 850 tys. osób, czyli o 263 tys. więcej, niż rok wcześniej (zasięg dzienny).

W miastach powyżej 500 tys. mieszkańców (Warszawa, Łódź, Kraków, Wrocław, Poznań) Radio Tok FM uzyskało 9,2 proc. udziału w czasie słuchania. To wzrost z 5,5 proc. w analogicznym okresie ub.r. Stacja rok do roku awansowała z ósmej na trzecią pozycję, wyprzedzając Radio Zet, które zmniejszyło słuchalność z 10,1 proc. do 9,1 proc. i spadło z trzeciego na czwarte miejsce.

Z kolei w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców Tok FM zwiększyło słuchalność z 4,4 proc. do 7,4 proc., awansując z dziewiątej na czwartą pozycję. – Upór i konsekwencja to, moim zdaniem, główne powody sukcesu Radia Tok FM. Rządy się zmieniają, a my patrzymy kolejnym władzom na ręce i rozliczamy je z obietnic wyborczych. Dziennikarze nie idą na łatwiznę i nie dają się zbywać rozmówcom, a co najważniejsze - są do swoich rozmów, wywiadów czy debat rzetelnie przygotowani – komentuje wyniki Kamila Ceran, redaktor naczelna stacji.

W zasięgu technicznym Tok FM jest obecnie 11,1 mln mieszkańców Polski – to wzrost o 8,2 proc. w porównaniu z końcem ub.r. Stacja dostępna jest na 22 rynkach, w tym we wszystkich miejscowościach powyżej 200 tys. mieszkańców. W br. sygnał radia pojawił się w Bydgoszczy, Rzeszowie i Zduńskiej Woli, a w ub.r. – w Białymstoku i Częstochowie. Radiostacja wygrała również konkurs na częstotliwość w Tarnowskich Górach. Ponadto jesienią w kinach, telewizji, internecie i prasie prowadzona była kampania promująca radio.

Dane: badanie Radio Track, realizowane przez Millward Brown.

(KOZ, 02.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Temat: media narodowe

Dział: RADIO

Dodano: Styczeń 02, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Co najmniej ośmiu kandydatów na prezesa Polskiego Radia

W konkursie na prezesa Polskiego Radia wpłynęło dotychczas do Rady Mediów Narodowych osiem ofert.

Zgodnie z regulaminem konkursu oferty można było składać do końca 2016 roku. Jak poinformował PAP przewodniczący Rady Krzysztof Czabański, kolejne zgłoszenia mogą jeszcze przyjść pocztą (decyduje data stempla pocztowego). Do analizy zgłoszeń RMN przystąpi w drugiej połowie stycznia. "Na przełomie stycznia i lutego powinniśmy zakończyć procedury konkursowe, a rozstrzygnięcie konkursu powinno nastąpić do połowy lutego" – powiedział Czabański.

Konkurs jest trzyetapowy: ocena formalna ofert, ocena merytoryczna i rozmowa z najlepszymi kandydatami.

Obecnie prezesem Polskiego Radia jest Barbara Stanisławczyk, powołana 8 stycznia 2016 roku przez ministra skarbu.

Jak informowaliśmy w „Presserwisie”, wśród chętnych na stanowisko prezesa jest Jacek Sobala, były szef Trójki, Jedynki i Radia Bis, a ostatnio dyrektor TVP 3 Warszawa. W konkursie bierze też udział Tomasz Wybranowski, były dyrektor Polskiego Radia dla Zagranicy. Start zapowiedziała też obecna prezes rozgłośni. O stanowisko prezesa Polskiego Radia nie będzie się natomiast ubiegał Krzysztof Skowroński – prezes Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich i były dyrektor Trójki.

(RUT, PAP, 02.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo