Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Temat: wyniki finansowe

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 29, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Haitong Bank: akcje Agory i Wirtualnej Polski powinny zdrożeć

Haitong Bank: akcje Agory i WP powinny zdrożeć (fot. agora.pl i Press)

Nowa ustawa medialna raczej nie wejdzie w życie w 2017 roku, dzięki programowi 500+ do kin pójdzie więcej widzów, spowolnienie rynku reklamowego jest tymczasowe, a nowe kanały naziemne nie zmienią sytuacji na rynku telewizyjnym - wynika z prognoz na przyszły rok banku inwestycyjnego Haitong Bank. Zdaniem analityków duży potencjał wzrostu giełdowego ma Agora i Wirtualna Polska.



W raporcie "2017 Polish Equity Strategy + view on China" - przygotowanym przez Haitong CEE Equity Research Team pod kierownictwem Konrada Księżopolskiego, dyrektora działu analiz - znajduje się prognoza giełdowa na przyszły rok obejmująca m.in. polskie spółki medialne. Zdaniem analityków te ostatnie mają rosnąć szybciej niż cała giełda.

Haitong Bank przewiduje, że rynek reklamowy w Polsce wzrośnie w br. o 1,8 proc., w przyszłym o 2,1 proc., a w 2018 roku o 3,2 proc. W sumie skumulowany roczny wskaźnik wzrostu rynku reklamowego na lata 2015-2018 przewidywany jest na poziomie 2,3 proc. (z czego internet - wzrost 7,6 proc., prasa - spadek 10,7 proc., telewizja - wzrost 2 proc., kino i outdoor - wzrost po 2,8 proc., radio - wzrost 2 proc.).

Analitycy przewidują, że spowolnienie w reklamie jest chwilowe, a spowodowane jest spadkiem wydatków na promocję sektora bankowego (co jest wynikiem problemów z kredytami udzielanymi we frankach i nowym podatkiem bankowym), nieprzewidywalnością legislacji i spadkiem PKB.

Według analityków nowa ustawa medialna wymaga akceptacji przez Unię Europejską, co zajmuje zwykle od 8 do 18 miesięcy, jest więc mało prawdopodobne, by weszła w życie w 2017 roku - a jeśli tak, to najwcześniej w drugiej połowie roku.

Autorzy raportu zwracają uwagę, że "kina są jednym z najbardziej wyraźnych zwycięzców 500+ do tej pory, co było szczególnie widoczne w III kwartale br., kiedy sprzedaż biletów, mimo sezonu świątecznego, wzrosła o 50 proc.". Dodają, że nowe kanały naziemne nie wpłyną znacząco na rynek, a widzów zabiorą głównie kanałom TVP.

Wśród spółek, które zdaniem Haitong Bank mają szanse na największy wzrost w przyszłym roku, są dwie spółki medialne - Agora (prognozowany wzrost - 26 proc.) oraz Wirtualna Polska (17 proc.). Ta pierwsza ma rosnąć dzięki rozwojowi segmentu kinowego (z pomocą 500+) i outdooru. Analitycy zwracają też uwagę, że spółka ma bardzo niską wycenę. Z kolei WP zyska dzięki większemu uniezależnieniu się od rynku reklamowego i inwestycjom w e-commerce.



(JM, 29.12.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 29, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Skarb" Rossmanna przygotowany przez Agorę ukaże się pod koniec stycznia

Agata Młynarska (fot. materiały prasowe Rossmanna)

Bezpłatny miesięcznik "Skarb", który jest dystrybuowany w drogeriach sieci Rossmann, od 2017 roku będzie przygotowywany przez wybrany w drodze przetargu pion czasopism Agory.

Pierwszy numer będący wynikiem współpracy Agory i Rossmanna ukaże się pod koniec stycznia jako wydanie lutowe. Dotychczas treści do magazynu przygotowywał Ringier Axel Springer Polska.

W lutowym numerze zostanie zaprezentowany nowy skład zespołu. Tytuł nie ma redaktora naczelnego, od kiedy jesienią 2016 roku po trzech latach sprawowania tej funkcji odeszła Agata Młynarska. Obecnie funkcję naczelnej magazynu pełni Agata Nowakowska, rzeczniczka prasowa Rossmanna.

Odejście Młynarskiej wiązało się z publikacją w "Skarbie" dwóch utrzymanych w krytycznym tonie artykułów poświęconych rządowemu programowi 500+. Firma Rossmann wydała wtedy oświadczenie z przeprosinami i zapowiedziała wyciągnięcie konsekwencji w stosunku do osób z redakcji, "którym zabrakło czujności i puściły te teksty".

Rossmann nadal będzie współpracował z Ringier Axel Springer Polska. - Drukiem nadal będzie się zajmował RASP. Także w produkcji "Skarbu" będą brały udział oba te wydawnictwa - informuje Agata Nowakowska, rzeczniczka Rossmanna i p.o. redaktora naczelnego "Skarbu".

(IKO, 29.12.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo