Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 28, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Reklama Euro RTV AGD za mało proekologiczna

Komisja Etyki Reklamy, ustosunkowując się do skargi złożonej na reklamę sieci Euro RTV AGD, uznała ją za za mało proekologiczną.

Skarga została złożona na reklamę Euro RTV AGD z hasłem „Bierz nowe, wyrzuć stare!". Według skarżącego to jednoznaczny komunikat zachęcający do pozbycia się niekoniecznie zepsutych artykułów w nieekologiczny i niezgodny z przepisami sposób (według prawa sprzęt elektroniczny musi być utylizowany). Według opinii KER reklama ta faktycznie może sugerować, że nieprawidłowo działający sprzęt komputerowy może być wyrzucany jak wszystkie pozostałe odpady. Dlatego powinny być w niej wprowadzane zmiany, aby "reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i była zgodna z intencją reklamodawcy w zakresie promowania zachowań proekologicznych" - jak napisano w uzasadnieniu.
Odrzucono jednak oskarżenie, że reklama zachęca do wyrzucania sprzętów nadal sprawnych, aby tylko zrobić miejsce na nowo zakupione. Euro RTV AGD w odpowiedzi na zarzuty wyjaśnia w oświadczeniu, że "grafika zawarta w reklamie ukazuje laptop z którego wydobywają się obłoki dymu wskazujące na jego zepsucie".

(AMS, 28.12.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.