Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 28, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PressInstitute: 96 proc. szefów agencji planuje inwestycje w digital

Rok 2016 dla branży reklamowo-marketingowej był przede wszystkim rokiem nadążania za zmieniającymi się potrzebami klientów. Ci mają zamiar w 2017 roku i w latach kolejnych zwiększyć wydatki na działania w internecie - wynika z badania przeprowadzonego przez PressInstitute.

Badanie "Agencje reklamowe 2017" pokazuje, że firmy, które planują zwiększenie inwestycji na komunikację marketingową, chcą przede wszystkim wydawać więcej na wideo i obsługę kanałów w social media. Aż 90 proc. inwestycji dokonywanych w 2016 roku przez ankietowanych menedżerów agencji reklamowych dotyczyło poszerzenia kompetencji digital. Na nadchodzący rok takie inwestycje planuje aż 96 proc. ankietowanych. Drugim obszarem inwestycji planowanych na 2017 rok jest komunikacja mobile - zadeklarowało je 56 proc. ankietowanych.
Przesunięcie się komunikacji w kierunku internetu powoduje, że miejsce gwiazd znanych z telewizji będą zajmować w reklamach osobowości świata online: youtuberzy (62 proc. ankietowanych planuje po nich sięgnąć), vlogerzy (52 proc.), blogerzy (45 proc.).

Ankieta PressInstitute trafiła do 29 szefów (prezesów i dyrektorów) największych agencji reklamowych, które znalazły się w tegorocznej edycji raportu „Panorama Reklamy” – odpowiedziała połowa. Badanie zostało realizowane w okresie od 21 października do 8 listopada 2016 roku.
Pełny raport jest dostępny na Pressinstitute.eu.

(AMS, 28.12.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 28, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Reklama Euro RTV AGD za mało proekologiczna

Komisja Etyki Reklamy, ustosunkowując się do skargi złożonej na reklamę sieci Euro RTV AGD, uznała ją za za mało proekologiczną.

Skarga została złożona na reklamę Euro RTV AGD z hasłem „Bierz nowe, wyrzuć stare!". Według skarżącego to jednoznaczny komunikat zachęcający do pozbycia się niekoniecznie zepsutych artykułów w nieekologiczny i niezgodny z przepisami sposób (według prawa sprzęt elektroniczny musi być utylizowany). Według opinii KER reklama ta faktycznie może sugerować, że nieprawidłowo działający sprzęt komputerowy może być wyrzucany jak wszystkie pozostałe odpady. Dlatego powinny być w niej wprowadzane zmiany, aby "reklama była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i była zgodna z intencją reklamodawcy w zakresie promowania zachowań proekologicznych" - jak napisano w uzasadnieniu.
Odrzucono jednak oskarżenie, że reklama zachęca do wyrzucania sprzętów nadal sprawnych, aby tylko zrobić miejsce na nowo zakupione. Euro RTV AGD w odpowiedzi na zarzuty wyjaśnia w oświadczeniu, że "grafika zawarta w reklamie ukazuje laptop z którego wydobywają się obłoki dymu wskazujące na jego zepsucie".

(AMS, 28.12.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo