Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Temat: badania rynku i opinii

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 22, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Fakty i Mity" mają ponad 30 tys. egz. średniej sprzedaży

Fakty i Mity

W październiku br. "Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny) poprawił sprzedaż o prawie 16 proc. w stosunku do tego miesiąca ub.r. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Tygodnik "Fakty i Mity" (Błaja News), który w październiku br. dołączył do tytułów kontrolowanych przez ZKDP, sprzedaje ponad 30 tys. egz.

Według danych ZKDP średnia sprzedaż „Polityki” (Polityka) w październiku br. wyniosła 115 471 egz. (spadek o 0,23 proc. względem października ub.r.). Na drugim miejscu był "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) – 107 941 egz. (spadek o 17,13 proc.).

Wśród tygodników prawicowych najlepiej sprzedaje się "W Sieci" (Fratria) – 71 379 egz. (spadek o  2,27 proc.). Dalej są "Tygodnik do Rzeczy" (Orle Pióro) - 49 344 egz. (spadek o 12,73 proc.) i „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) – 36 315 egz. (wzrost o 0,37 proc.).

Największy spadek w zestawieniu zanotował tygodnik "Wprost" (AWR Wprost) – o 24,79 proc., do 22 267 egz.  Największy wzrost - o 15,99 proc., do 22 169 egz., zanotował "Tygodnik Powszechny".

Sprzedaż "Gościa Niedzielnego" (Instytut Gość Media) to 124 615 egz. (spadek o 2,41 proc.). Sprzedaż "Faktów i Mitów" (Błaja News) wynosi 31 433 egz.  "Tygodnik Angora" z przedrukami (Wydawnictwo Westa-Druk) sprzedawał w sierpniu średnio 273 188 egz. (spadek o 3,69 proc.). (JM)

(r,d, 22.12.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: wolność słowa

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 22, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Press Club apeluje do marszałka Senatu, aby nie zrywał uzgodnień

Marek Kuchciński i Stanisław Karczewski podczas uroczystego zgromadzenia posłów i senatorów z okazji 10. rocznicy zaprzysiężenia Lecha Kaczyńskiego na Prezydenta RP

Członkowie Press Club Polska w liście do marszałka Senatu przypominają mu o ustaleniach poczynionych na spotkaniu 19 grudnia br. Mimo jego zapowiedzi dziennikarze nadal mają problemy z wejściem do parlamentu.

W poniedziałek 19 grudnia w senacie odbyło się spotkanie przedstawicieli redakcji z marszałkiem Senatu Stanisławem Karczewskim. Oświadczył im, że dziennikarze będą mogli znów wchodzić swobodnie do parlamentu najpóźniej od wtorku 20 grudnia, od godz. 10.00. Potwierdził to publicznie prezydent Andrzej Duda. Tymczasem nadal do parlamentu nie można wchodzić na przepustki jednorazowe.

W czwartek (22.12.2016) przed sejmem postawiono ogrodzenie, co dodatkowo utrudnia wstęp, nie tylko dziennikarzom. "Dziś nie są już wpuszczani żadni dziennikarze na przepustki jednorazowe, w tym np. operatorzy i ekipy telewizyjne (...). Uprzejmie prosimy Pana Marszałka o pilną interwencję w tej sprawie" - napisali w czwartek 22 grudnia sygnatariusze listu. Podpisali się pod nim Jarosław Włodarczyk i Marcin Lewicki z Press Clubu. "Zwracamy się do Pana Marszałka z wnioskiem o niezrywanie przez Panów Marszałków poczynionych uzgodnień, w szczególności przywrócenie dostępu dziennikarzy do budynków Sejmu i Senatu" - napisano w liście.

Na spotkaniu u marszałka 19 grudnia dziennikarze usłyszeli, że na razie mają obowiązywać dotychczasowe warunki regulujące dostęp mediów do sejmu i senatu.
- Myślę, że już wystarczająco pozwoliliśmy władzy na to, by nas rozgrywała. Nie gódźmy się na żadne negocjacje, rozmowy, konsultacje. Nie przykładajmy ręki do samoograniczania się. Nie bierzmy udziału w czymś, co nasi koledzy po fachu jeszcze przez wiele lat będą nam mogli słusznie wytykać - zaapelował do środowiska po spotkaniu z marszałkiem redaktor naczelny "Press" Andrzej Skworz.  

(JK, 22.12.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo