Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 20, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Orędzie premier Beaty Szydło miało więcej widzów w niedzielę niż w sobotę

W sobotę 17 grudnia br. wyemitowane wieczorem orędzie premier Beaty Szydło w sprawie kryzysu w Sejmie zgromadziło 3,71 mln telewidzów, a niedzielna powtórka 3,72 mln.

Z analizy danych Nielsen Audience Measurement przeprowadzonej przez "Presserwis" wynika, że w sobotę (ok. godz. 20.35-20.45) orędzie premier w TVP 1 i TVP Info obejrzało w sumie 2,25 mln widzów (oraz 37 tys. w TVP Polonia, która wyemitowała je z 10-minutowym poślizgiem). Tego samego dnia wystąpienie Beaty Szydło przyciągnęło 1,02 mln widzów do TVN 24 i 444 tys. do Polsat News. W sumie orędzie w sobotę obejrzało 3,71 mln osób.

W niedzielę jego powtórka po wieczornych "Wiadomościach" (19.55-20.05) zgromadziła 3,45 mln widzów w TVP 1 i 270 tys. w TVP Info, czyli łącznie 3,72 mln – więcej, niż w sobotę we wszystkich telewizjach. Powtórki nie pokazywały stacje komercyjne, a na prezentowanej przez telewizję mapie zakłóceń sygnału publicznego nadawcy w ciągu dnia przybyło czerwonych plam.

(RUT, 20.12.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 20, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP nie wierzy tłumaczeniom Emitelu ws. zakłóceń, więc jego oświadczenia nie publikuje

Mapa zakłóceń według Emitelu (źródło: Emitel)

Według Telewizji Polskiej, opierającej się na informacjach od widzów, zakłócenia odbioru sygnału stacji nadawcy publicznego obejmują już większość terytorium Polski. Co innego twierdzi firma Emitel, będąca operatorem technicznym trzeciego multipleksu, z którego TVP nadaje naziemnie. TVP woli wierzyć swoim widzom niż "amerykańskiej" firmie.

O problemach z odbiorem swoich kanałów telewizja publiczna od niedzieli informuje w swoich programach informacyjnych. Mapa zakłóceń zaprezentowana w niedzielę w głównym wydaniu „Wiadomości” jako obszary, na których jest problem z odbiorem TVP, pokazała ok. 75 proc. powierzchni Polski. O utrudnieniach mówiono także w TVP Info, która na czerwonym pasku zaznaczała, że dostawcą sygnału jest „amerykańska firma Emitel” oraz że „władze TVP poinformowały o sprawie Rządowe Centrum Bezpieczeństwa i ABW". Na antenie odczytywano też e-maile widzów sugerujących, że awaria nie była przypadkowa, bo sygnał zniknął w sobotę w czasie transmisji orędzia premier Beaty Szydło. Z tego powodu orędzie nadano także po niedzielnych „Wiadomościach”.

Spytaliśmy firmę Emitel o przyczynę i termin usunięcia awarii, a także poprosiliśmy o komentarz w sprawie sugestii o nieprzypadkowości problemów z odbiorem TVP i "amerykańskości" operatora MUX 3. W odpowiedzi "Presserwis" otrzymał komunikat Emitelu, że „problemy techniczne dotyczą 11 spośród 137 obiektów nadających sygnał MUX-3” i że są to „kilkuminutowe zakłócenia w prawidłowych emisjach spowodowane błędami synchronizacji”. Emitel stwierdził także, że zakłócenia miały „ograniczony zasięg” – „potencjalna utrata pokrycia może wynosić 10-12 proc. populacji kraju”. Emitel zapewnił też, że „od momentu wystąpienia pierwszych problemów technicznych w dniu 17 grudnia br. współpracuje z Agencją Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Urzędem Komunikacji Elektronicznej przy ustalaniu przyczyn zakłóceń sygnału telewizyjnego TVP na multipleksie MUX 3”. Biuro prasowe TVP nie odniosło się do sprawy. Dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej Piotr Lichota rozesłał do pracowników e-mail, żeby oświadczenia Emitelu nie publikować, bo jest nieprawdziwe, „czego dowodem są e-maile od widzów”. Główne wydanie „Wiadomości”, w którym w poniedziałek wrócono do problemu z odbiorem sygnału, nie pokazało mapy zakłóceń opracowanej przez operatora MUX 3, tylko migawkę z rozmieszczonymi na mapie nadajnikami, o których awarii poinformował Emitel.

(RUT, 20.12.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo