Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 12, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP ABC będzie w Cyfrowym Polsacie od Nowego Roku

1 stycznia 2017 roku platforma satelitarna Cyfrowy Polsat włączy do oferty naziemną telewizję dla dzieci TVP ABC.

Cytowany w komunikacie prasowym telewizji publicznej członek zarządu TVP Maciej Stanecki stwierdził, że jest to ”zapowiedź zwiększenia oglądalności TVP ABC i, co się z tym wiąże, perspektywa zwiększenia polskiej produkcji programów i filmów dla dzieci”.
O tym, że Cyfrowy Polsat ma dołączyć kanał TVP ABC do swojej oferty, informowaliśmy już pod koniec listopada br.
TVP ABC nadaje od 15 lutego 2014 roku. Konkurencyjna platforma NC+ udostępniła stację 9 maja 2014 roku. W listopadzie kanał miał 1,15 proc. średniego udziału w rynku (dane Nielsen Audience Measurement).

(KOZ, 12.12.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 13, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Murdoch przejmie telewizję Sky

Rupert Murdoch (fot. za wikipedia.org)

Koncern medialny 21st Century Fox ogłosił, że przejmie kontrolę nad grupą telewizyjną Sky.

Wartość transakcji szacowana jest na 18 mld funtów. Amerykanie przejmą 61 proc. udziałów Sky, płacąc 10,75 funtów za akcję. Dzięki temu 21st Century Fox, który już wcześniej miał 39 proc. udziałów europejskiej grupy telewizyjnej, przejmie nad nią pełną kontrolę. Po upublicznieniu informacji o transakcji, w piątek 9 grudnia, kurs giełdowy Sky wzrósł o 30 proc., do 10,26 funta.

Telewizja Sky została założona przez Ruperta Murdocha (założyciela i głównego udziałowca koncernu 21st Century Fox) w 1989 roku. Rok później Sky połączyła się z konkurencyjnym nadawcą BSB, tworząc grupę BSkyB. Od tamtej pory magnat medialny nigdy nie posiadał większościowego pakietu udziałów w tej firmie. Był bliski tego w 2010 roku, ale wówczas transakcja została odwołana po wybuchu tzw. afery podsłuchowej w należącym do Murdocha tygodniku “The News of the World”.

(LL, 13.12.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo