WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

WP domaga się przeprosin za Suwarta  |  Hochland wybiera nową agencję  |  TVP chwali się 1913 aplikacjami  |  Co z tegorocznym festiwalem w Opolu?  |  Agora chce pozyskać finansowanie  |  Oglądalność "Love Island" w TV 4  |  Ruszył serwis współtworzony przez "Wyborczą"  |  PAP przed drugą turą  |  Radio Lublin zmieniło szefa  |  Telewizja WP i Nowa TV zyskały  |  Kobieta.wp.pl znów liderem  |  "Jestem z Polski" w TVN Style  |  TVP pokaże koncert na 20. rocznicę wejścia do UE  |  Wydanie specjalne tygodnika "Motor"  |  FoodCare rezygnuje  |  OneDayMore nowym klientem  |  Lavazza przedłuża umowę  |  EBU awansuje Liz Corbin na dyrektorkę  |  SAG-AFTRA zabezpiecza interesy wykonawców przed AI  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 02, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Debiutują telewizje Wirtualnej Polski i Agory

W piątek 2 grudnia na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej debiutują telewizje Wirtualnej Polski i Agory. Zdaniem ekspertów atutem kanału WP może być Maciej Orłoś, a w ramówce Metra wyróżnia się program Dominiki Wielowieyskiej.

– Z tych dwóch kanałów bardziej wyrazista jest telewizja Wirtualnej Polski, dlatego sądzę, że ma większe niż Metro szanse, by powalczyć o dobre wyniki oglądalności – mówi Marek Racławski, szef departamentu telewizyjnego w domu mediowym MullenLowe MediaHub. I dodaje: – WP ma najlepsze seriale z oferty czterech nowych kanałów naziemnych.

Telewizja Wirtualnej Polski wystartuje o 16.50 programem ”#dziejesię” (drugie wydanie o 18.50) prowadzonym przez Macieja Orłosia (do końca sierpnia br. przez 25 lat prowadził "Teleexpress" w TVP 1). – Widać, że godzina emisji tuż przed ”Teleexpressem”, tematyka oraz sam prowadzący nie są przypadkowe. Ciekawe może być również postawienie na poranny program lifestylowy na żywo ”#dzieńdobryPolsko” (nadawany od 9 do 11 – przyp. red.) – komentuje Jakub Radziwilski, TV buying manager w domu mediowym Universal McCann.

Marek Racławski z MullenLowe MediaHub również zwraca uwagę na program Macieja Orłosia i ”#dzieńdobryPolsko”. – Maciej Orłoś może przyciągnąć widzów – chociaż wyniki Nowej TV po pierwszych tygodniach studzą trochę entuzjazm. Tam też znalazły się przecież znane twarze z TVP, a oglądalność na razie jest bardzo słaba – przyznaje Racławski.

Z kolei w Metrze Agory zdaniem Racławskiego wyróżnia się program ”Crash test” Dominiki Wielowieyskiej. – Ma on dobre wyniki w internecie na Wyborcza.pl, jest więc szansa na przełożenie tego na widownię telewizyjną. Choć wyniki programu Jarosława Kuźniara przeniesionego z Onet.pl do ramówki Zoom TV nie nastrajają najlepiej – zauważa menedżer MullenLowe MediaHub.

Oprócz ”Crash testu” w ramówce Metra znalazły się jeszcze cztery inne pozycje z innych mediów Agory: ”PIWO” Mikołaja Lizuta (program znany z Tok FM), ”WideoNewsy” portalu Gazeta.pl i dwa pasma muzyczne realizowane we współpracy z Radiem Złote Przeboje. – Pokażą nam one, w którym kierunku zmierzają gusta widzów, i pozwolą tworzyć kolejne programy, które spełnią ich oczekiwania – wyjaśnia Agnieszka Sadowska, prezes należącej do Agory spółki Green Content, nadawcy Metra.

– Widać, że Metro będzie stacją podobną do TVN Siedem lub TV 4: stawia na programy rozrywkowe, amerykańskie seriale i filmy – zauważa Jakub Radziwilski z Universal McCann. – W pierwszych dniach emisji Metro w prime time postawiło na filmy i to na niezłe telewizyjne tytuły. Jest to już sprawdzony zabieg, by przyciągnąć widza – wskazuje Radziwilski. Widzowie Metra zobaczą więc m.in. ”Prawdziwe męstwo” braci Coen i ”Dziecko Rosemary” Romana Polańskiego.

Zdaniem Jakuba Radziwilskiego z Universal McCann na razie nie można się spodziewać, że nowe stacje będą miały lepsze wyniki niż 0,1 proc. udziału w rynku, czyli zbliżone do pierwszych debiutantów na MUX-8 (Nowa TV i Zoom TV). – Jednak najbliższy okres to będzie czas doświadczalny i ich ramówki będą ewoluowały w zależności od tego, co będzie przyciągać widzów – przewiduje Radziwilski.
Kanał Wirtualnej Polski chce uzyskać w grupie 16-49 na koniec 2017 roku 0,5-0,6 proc. udziału rynku, na koniec 2018 roku - 1-1,1 proc., a na koniec 2019 roku - 1,2-1,4 proc. Do momentu break even wydatki spółki na nową telewizję mają wynieść 22 mln zł. Telewizja ma być rentowna przy 0,8-0,9 proc. udziału w rynku.
Agora zakłada, że jej kanał w ciągu czterech-pięciu lat zdobędzie ponad 1 proc. udziału w rynku. Według Agory Metro ma szansę uzyskać rentowność przedziale 1-1,15 proc. Agora zapewniła 10 mln zł na rozpoczęcie działalności Metra, a w ciągu pierwszych czterech-pięciu lat spółka ma zainwestować ok. 20-30 mln zł w rozwój kanału.

Spośród największych sieci kablowych zarówno Metro, jak i Wirtualna Polska w dniu startu znalazły się w ofercie UPC Polska, Vectry i sieci Toya. Jeszcze w grudniu Metro ma się pojawić na liście kanałów Cyfrowego Polsatu.
Start nowych kanałów wsparty zostanie kampaniami reklamowymi. Brokerem reklamowym Metra jest Polsat Media, a WP – TVN Media.

PRZECZYTAJ TEŻ: Gdzie oglądać telewizję Metro

(KOZ, RUT, 02.12.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.