TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 01, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nowa odsłona NaTemat.pl: pozytywna zmiana, ale bez rewelacji i bez rewolucji

Strona główna NaTemat.pl po zmianach

Nowy layout głównej strony serwisu NaTemat.pl branża ocenia pozytywnie, podkreślając jednak, że nie jest to zapowiadana rewolucja.

NaTemat.pl 30 listopada br. zmienił układ głównej strony. Wprowadzono boks z linkami do najważniejszych newsów i nowe kategorie w menu. Rafał Agnieszczak, przedsiębiorca internetowy, ocenia, że niespełniona została zapowiadana obietnica zrewolucjonizowania serwisu. - Moje pierwsze wrażenie: wbrew zapowiedziom ta strona nie wygląda zbyt pięknie - mówi Agnieszczak. - Chociaż oczywiście poprzednia wersja była tak przeciętna, że odbicie się od niej już samo w sobie jest sukcesem. Za dużo tutaj różnego rodzaju zdjęć i kafelków - można dostać oczopląsu. Do tego sporo reklam w różnych formach, co stwarza takie wrażenie, jakby patrzyło się w kalejdoskop. Zmiana dotyczy tylko strony głównej, podstrony otwierają się w takiej samej formie jak dotychczas. Trudno mówić o jakiejkolwiek innowacji. Wzorem informacyjnej strony zrobionej na nowo może być Washington Post czy Vox.com - tam widać solidną robotę, czuje się ją. Tymczasem tutaj mamy coś, co nie wychodzi poza przeciętność. W skali od 1 do 6 daję tej nowej odsłonie ocenę 4 - stwierdza Agnieszczak.

Podobnego zdania jest Michał Gwiazdowski, dyrektor programowy serwisów internetowych w pionie czasopism i prasy bezpłatnej Agora SA. - Widzę, że zrezygnowano na głównej stronie z czcionek szeryfowych, to bardzo dobrze. Font jest ścieśniony, żeby zmieścić bardzo długie tytuły. Wszystko to jednak stwarza wrażenie zabiegów estetycznych, nie gruntownych zmian - ocenia Gwiazdowski. Docenia dbałość o detale (np. wytłuszczanie części tytułów), nie pochwala jednak architektury informacji. - Po wejściu na stronę główną mam jeszcze do wyboru sekcje Must read i Dzieje się. Nie wiem, czy te działy nie dublują się z tym, co jest na głównej. No i w wersji mobilnej znika wszystko to, co jest ładne w wersji komputerowej - wskazuje. - To, co najważniejsze, czyli strony z artykułami, pozostało na razie bez zmian. Jako użytkownik niecierpliwie na te zmiany czekam - podsumowuje Gwiazdowski.

Nowy layout NaTemat.pl został przygotowany przez Renatę Machałę realizującą też poprzednie layouty serwisu. Liderem projektu od strony redakcyjnej jest Michał Mańkowski, a sprawami technologicznymi zajęła się Alicja Gielniowska.

(JK, 01.12.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.