Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 29, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Ranczo" z największą widownią wśród seriali weekendowych

W ostatnim odcink "Rancza" senator Kozioł (Cezary Żak) wygrywa wybory na prezydenta Polski (screen za vod.tvp.pl)

Z trzech seriali, których emisja zakończyła się w ostatni weekend, najwięcej widzów – 5,30 mln - przyciągało "Ranczo" w TVP 1. Nie jest jeszcze przesądzone, czy to był ostatni sezon tej produkcji.

Serial "Komisarz Alex" (także TVP 1) miał średnio 2,02 mln widzów, a "Na noże" w TVN – 1,41 mln. "Ranczo" wygrało także pod względem udziału w rynku – zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej (osoby w wieku 16-49 lat) – osiągając odpowiednio 30,9 proc. i 22,2 proc. udziału. Z naszej analizy danych Nielsen Audience Measurement wynika, że emitowany w niedziele w godz. 20.25-21.15 serial "Ranczo" był liderem swojego pasma.

Mniejszy udział w rynku dał Jedynce serial "Komisarz Alex", nadawany w soboty w godz. 20.30-21.10. W grupie ogólnej w czasie jego emisji stacja z wynikiem 13,1 proc. była druga, za TVN (19,4 proc.), a w komercyjnej z udziałem 8,3 proc. ustąpiła wszystkim konkurencyjnym telewizjom: TVN (19,1 proc.), Polsatowi (15,3 proc.) i Dwójce (12,9 proc.).

Z kolei nadawany w niedziele w godz. 21.30-22.30 serial "Na noże" zagwarantował TVN trzecie miejsce w grupie ogólnej z udziałem 9,6 proc. (wygrała Jedynka, mająca 25 proc., przed Polsatem – 10,7 proc.) i drugie w grupie komercyjnej, z wynikiem 12,8 proc. (prowadziła Jedynka – 21,1 proc.).

To jednak debiutancki serial TVN wygenerował najwyższe wpływy z reklam – 18,15 mln zł. Przychody ze sprzedaży czasu przy dziesiątej edycji "Rancza" wyniosły 12,32 mln zł, a przy ósmym sezonie "Komisarz Aleksa" – 4,67 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Zarówno serial "Na noże" w TVN, jak i "Komisarz Alex" w TVP 1 będą w przyszłym roku kontynuowane. Natomiast "Ranczo" miało się na tym sezonie zakończyć – taką decyzję podjęło jeszcze poprzednie kierownictwo TVP. Czy obecne władze telewizji rzeczywiście zrezygnują z "Rancza"? - Nie ma jeszcze decyzji w tej sprawie – odpowiada Piotr Gursztyn, dyrektor biura programowego TVP. - Ten serial budzi  sentyment widzów, więc nic nie jest przesądzone – dodaje. Finałowy odcinek "Rancza" w niedzielę 27 listopada zgromadził przed telewizorami 6,11 mln osób, była to rekordowa widownia tego sezonu.

(RUT, 29.11.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: technologie

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 29, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

AT&T inwestuje w technologię do personalizowania reklam telewizyjnych

(fot. za pexels.com)

Koncern telekomunikacyjny AT&T przejął kontrolę nad firmą e-marketingową Invidi Technologies.

Kwota transakcji nie została ujawniona. Invidi Technologies specjalizuje się w technologii personalizowania reklam telewizyjnych. Mniejszościowymi udziałowcami firmy są m.in. operator kablowy Dish Network, holding reklamowy WPP i koncern telekomunikacyjny Verizon. Przejęcie Invidi Technologies jest kolejną medialną inwestycją AT&T - w ub.r. koncern przejął operatora satelitarnego DirecTV, a niedawno ogłosił plany zakupu koncernu medialnego Time Warner.

(LL, 29.11.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo