Temat: marketing

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 19, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Lidl i Biedronka przez dziewięć miesięcy wydały na promocję tyle, co w całym 2015 roku

Wydatki sektora handel (bez e-commerce) na reklamę w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku wyniosły 710 mln zł - to o 26 proc. więcej, niż w okresie styczeń-wrzesień 2015 roku. Jak wynika z analizy domu mediowego Codemedia, najwięcej w promocję inwestują super- i hipermarkety.

Od trzech lat liderem wydatków reklamowych w tym sektorze jest Lidl Polska. W okresie styczeń - wrzesień br. wydał już 117 mln zł, czyli już tyle, co w całym 2015 roku. Na drugim miejscu jest Metro Group (właściciel sieci: Makro Cash & Carry, Real, Media Markt i Saturn) - 48 mln zł (wzrost o 3,1 proc.), a na trzecim Jeronimo Martins - 44,5 mln zł (wzrost o 3 proc.). Właściciel Biedronki też wydał na reklamę przez dziewięć miesięcy więcej, niż w całym 2015 roku.
"Na podstawie danych z kilku ostatnich lat można prognozować, że rok do roku będą rosły wydatki na reklamę super- i hipermarketów. W pierwszych trzech kwartałach 2016 roku wyniosły one aż 86 proc. wydatków z całego 2015 roku, co porównując z analogicznym okresem w 2015 roku oznacza wzrost o 35 proc. Rok 2016 zapewne okaże się rekordowym pod względem środków przeznaczonych na promocję przez tę kategorię reklamodawców, zwłaszcza że przed nami jeszcze listopad i grudzień, w których co roku jest odnotowywany wzrost inwestycji" – komentuje Anna Lipińska, group account director Codemedia.
Reklamodawcy z kategorii sklepy i hurtownie wydali w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku ponad 214 mln zł, o 34 proc. więcej, niż w tym samym okresie w poprzednim roku. Najwięcej w tej kategorii na promocję przeznaczył Terg, właściciel sieci marketów Media Expert - 43,5 mln zł (wzrost o 63 proc.). Drugim reklamodawcą tej kategorii był właściciel sieci drogerii Rossmann, a trzecim - sieć sklepów spożywczych Żabka.
Sektor handlu najwięcej przeznacza na reklamę w telewizji – 260 mln zł (prawie 37 proc. wszystkich wydatków reklamowych handlu). Na drugim miejscu jest radio (28 proc. udziału w media miksie). A potem są: internet (13,5 proc.), outdoor (9,2 proc.), magazyny (6,4 proc.), gazety (4,6 proc.) i kina (1,1 proc.).

(PR, GK, 19.11.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: public relations

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 21, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Społeczna akcja świąteczna Powiślańskiej Fundacji Społecznej

Bohaterka akcji Powiślańskiej Fundacji Społecznej

Powiślańska Fundacja Społeczna „Listami od siostry Mikołaja” przypomina o swojej działalności.

Powiślańska Fundacja Społeczna od 27 lat troszczy się o mieszkające na warszawskim Powiślu dzieci z rodzin ubogich, dysfunkcyjnych i zagrożonych rozpadem. Jej  podopieczni to dzieci niedożywione, zaniedbane. Ich rówieśnicy marzą o grach komputerowych, tabletach i zagranicznych wyjazdach. One – marzą o innym życiu. Najczęstsza pomoc, z jakiej korzystają rodziny, to zasiłki przydzielane przez instytucje. Pieniądze jednak nie rozwiązują problemu - potrzeba czegoś więcej niż materialne wsparcie. Najbardziej potrzeba uwagi, opieki i ciepła.
Bohaterką akcji  Powiślańskiej Fundacji Społecznej jest siedmioletnia Zuzia, siostra Mikołaja.  Zuzią i innymi dziećmi codziennie po szkole opiekują się wychowawcy, razem to 30-cioro maluchów. Fundacja  chce zapewnić im opiekę również w przyszłym roku i prosi darczyńców o wpłaty na ten cel.
Kampania startuje 21 listopada 2016 roku i potrwa do końca grudnia. Są to  mailingi rozsyłane  do ponad 20 tyś. mieszkańców Śródmieścia, a na Powiślu - zawisły plakaty. Planowana jest  też akcja bannerowa na portalach społecznościowych i na fanpage’u Powiślańskiej Fundacji Społecznej. Powstała też specjalna strona internetowa www.dziecipowisla.pl, poprzez którą można przekazać darowiznę.

(AMS, 21.11.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo