Temat: programy telewizyjne

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 17, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Gitara" Allegro nagrodzona w konkursie reklamowym Epica 2016

Grand Prix w kategorii Press otrzymała kampania linii lotniczych nawiązująca do rozstania Brada Pitta i Angeliny Jolie

Tylko jedna kampania z Polski dostała nagrodę w tegorocznej edycji konkursu Epica. Przygotowała ją agencja Bardzo.

W tegorocznej, 30. edycji międzynarodowego konkursu reklamowego Epica na liście nagrodzonych znalazła się tylko jedna praca z Polski - zrealizowana przez agencję Bardzo dla Allegro, pt. "Gitara", która została nagrodzona srebrem. W sumie na konkurs polskie agencje wysłały 11 zgłoszeń (z agencji Bardzo, 180heartbeats + JvM i Biura Podróży Reklamy). Wszystkich prac na konkurs trafiło 3806.

Złote nagrody Epica Awards są przyznawane przez jurorów. Srebrne i brązowe - na podstawie statystyki wyników (prace są oceniane w skali od 1 do 10, do złota mogą pretendować prace z punktacją powyżej 6). Praca Agencji Bardzo uzyskała 6,67 pkt, a zwycięska (Ikea "Every other week", autorstwa Akestam Holst) - 6,96 pkt.

Grand Prix w kategorii Film dostało wideo przygotowane na potrzeby internetu - "Kenzo World", zrealizowane przez Kenzo Perfums - z tańczącą dziewczyną, która wymknęła się z nudnego przyjęcia.

Grand Prix Digital trafiło do agencji J. Walter Thompson Amsterdam za kampanię zrealizowaną dla ING "The next Rembrandt" (za pomocą nowoczesnej technologii odtworzone zostały obrazy Rembrandta, będące idealnymi kopiami oryginałów).
Grand Prix Design otrzymała DDB Brussels za opracowanie książki, która może pomóc w terapii osób cierpiących na chorobę Alzheimera.

Grand Prix w kategorii Press jurorzy przyznali agencji TRY i kampanii dla norweskich linii lotniczych Norwegian "Tickets to Los Angeles. Brad is single", która ukazała się w prasie dzień po tym, jak Brad Pitt i Angelina Jolie ogłosili, że się rozwodzą.

W kategorii Outdoor Grand Prix trafiło do Publicis London za pomysł kampanii  zrealizowanej dla biura podróży Tourism Ireland, pt. "Doors Of Thrones". Wichura, która przetoczyła się przez Irlandię, gdzie kręcono "Grę o tron", powaliła wiele starych drzew - zostały one przerobione na ręcznie rzeźbione drzwi, nawiązujące motywami do słynnego serialu, które umieszczono w kilku irlandzkich pubach. Biuro oferuje wycieczki, podczas których można je wszystkie obejrzeć.

Przewodniczącym jury konkursu Epica 2016 był Norman Pearlstine, vice-chairman Time Inc. W jury zasiadali niezależni dziennikarze zajmujący się profesjonalnie tematyką marketingu i reklamy. Reprezentowanych było 61 tytułów z 47 krajów. Polskę w jury, które obradowało w Amsterdamie, reprezentował miesięcznik "Press".

(AMS, 17.11.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: marketing

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 19, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Lidl i Biedronka przez dziewięć miesięcy wydały na promocję tyle, co w całym 2015 roku

Wydatki sektora handel (bez e-commerce) na reklamę w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku wyniosły 710 mln zł - to o 26 proc. więcej, niż w okresie styczeń-wrzesień 2015 roku. Jak wynika z analizy domu mediowego Codemedia, najwięcej w promocję inwestują super- i hipermarkety.

Od trzech lat liderem wydatków reklamowych w tym sektorze jest Lidl Polska. W okresie styczeń - wrzesień br. wydał już 117 mln zł, czyli już tyle, co w całym 2015 roku. Na drugim miejscu jest Metro Group (właściciel sieci: Makro Cash & Carry, Real, Media Markt i Saturn) - 48 mln zł (wzrost o 3,1 proc.), a na trzecim Jeronimo Martins - 44,5 mln zł (wzrost o 3 proc.). Właściciel Biedronki też wydał na reklamę przez dziewięć miesięcy więcej, niż w całym 2015 roku.
"Na podstawie danych z kilku ostatnich lat można prognozować, że rok do roku będą rosły wydatki na reklamę super- i hipermarketów. W pierwszych trzech kwartałach 2016 roku wyniosły one aż 86 proc. wydatków z całego 2015 roku, co porównując z analogicznym okresem w 2015 roku oznacza wzrost o 35 proc. Rok 2016 zapewne okaże się rekordowym pod względem środków przeznaczonych na promocję przez tę kategorię reklamodawców, zwłaszcza że przed nami jeszcze listopad i grudzień, w których co roku jest odnotowywany wzrost inwestycji" – komentuje Anna Lipińska, group account director Codemedia.
Reklamodawcy z kategorii sklepy i hurtownie wydali w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku ponad 214 mln zł, o 34 proc. więcej, niż w tym samym okresie w poprzednim roku. Najwięcej w tej kategorii na promocję przeznaczył Terg, właściciel sieci marketów Media Expert - 43,5 mln zł (wzrost o 63 proc.). Drugim reklamodawcą tej kategorii był właściciel sieci drogerii Rossmann, a trzecim - sieć sklepów spożywczych Żabka.
Sektor handlu najwięcej przeznacza na reklamę w telewizji – 260 mln zł (prawie 37 proc. wszystkich wydatków reklamowych handlu). Na drugim miejscu jest radio (28 proc. udziału w media miksie). A potem są: internet (13,5 proc.), outdoor (9,2 proc.), magazyny (6,4 proc.), gazety (4,6 proc.) i kina (1,1 proc.).

(PR, GK, 19.11.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo