Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Temat: wyniki finansowe

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 10, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agora zwiększyła przychody, ale trzeci kwartał zamknęła stratą

Przychody Grupy Agora w trzecim kwartale 2016 roku osiągnęły 273,4 mln zł (wzrost o 5,2 proc. w stosunku do trzeciego kwartału 2015). Wpływ na to miała frekwencja w kinach sieci Helios oraz wzrost wpływów z reklamy zewnętrznej i internetu. Spółka zamknęła jednak trzeci kwartał stratą.

EBITDA Grupy Agora w trzecim kwartale 2016 roku to 14,9 mln zł, a strata netto 13,8 mln zł. Strata netto za trzy kwartały br. wynosi 24,9 mln zł.
Przychody reklamowe "Gazety Wyborczej" zmniejszyły się w trzecim kwartale o 25,1 proc. (do 17,9 mln zł), a Metrocafe.pl o 26,1 proc. (do 3,4 mln zł). Czasopisma wydawane przez Agorę zwiększyły poziom wpływów ze sprzedaży reklam o 7,5 proc. (do 5,7 mln zł). Przychody ze sprzedaży wydawnictw segmentu prasowego zmniejszyły się o 3,2 proc. do 30,4 mln zł.
Przychody segmentu Film i Książka wzrosły o 27,1 proc. (do 83,4 mln zł), przychody AMS ze sprzedaży reklam na nośnikach zewnętrznych to 37,7 mln zł (wzrost o 7,7 proc.), przychody z internetu to 38,6 mln zł (wzrost o 15,6 proc.), radia 21,2 mln zł (spadek o 6,2 proc.), a usługi poligraficzne 36 mln zł (spadek o 5 proc.).

(IKO, 10.11.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Listopad 10, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa Gremi Media zamyka papierowe wydania "Bloomberg Business Week Polska", "Uważam Rze" i "Sukcesu"

Grupa Gremi Media zdecydowała się zakończyć wydawanie papierowych wersji trzech miesięczników. Wydawca tłumaczy to strategią stawiającą na digitalizację.

W przypadku magazynu "Bloomberg BusinessWeek Polska" wydawca tłumaczy, że wpływ na decyzję ma strategia cyfrowa amerykańskiej wersji magazynu. "Sukces" ma ściśle współpracować z serwisem rekrutacyjnym Kariera.pl i skupić się na treściach dotyczących rozwoju osobistego, rynku pracy. "Uważam Rze" ma też być kontynuowany tylko w wersji cyfrowej. Wyjątkiem ma być "Uważam Rze Historia", które pozostanie w wersji papierowej.

"Cyfryzacja tytułów jest dziś dominantą sukcesu wydawców, którzy dostosowując się do odbiorców, przenoszą się do internetu oraz na urządzenia mobilne. Robimy to od dawna. Jesteśmy grupą medialną z wiodącą prasą ekonomiczną i biznesową, która ma szeroko rozbudowaną ofertę profesjonalnych treści, oferowanych odbiorcy w formie elektronicznej każdego dnia" - tłumaczy w komunikacie prasowym decyzję Dariusz Bąk, Prezes Zarządu Gremi Media.

"Uważam Rze" ruszyło jako tygodnik w lutym 2011 roku, jego redaktorem naczelnym był Paweł Lisicki. Po odwołaniu go ze stanowiska w listopadzie 2012 roku, z czasopismem pożegnała się duża część redakcji. W listopadzie 2013 roku zostało przekształcone w miesięcznik.

"Sukces" jest miesięcznikiem lifestylowym, który ukazuje się od 1989 roku, Grzegorz Hajdarowicz wydaje go od 2009 roku (początkowo jako Wydawnictwo Przekrój, obecnie jako Grupa Gremi Media).

"Bloomberg BusinessWeek Polska" jako tygodnik wydawany był od września 2011 roku do października 2012 roku przez PMPG. Niecały miesiąc po zamknięciu wrócił na rynek, jego wydawcą została Presspublica. W lutym ub.r. stał się dwutygodnikiem, a w marcu - miesięcznikiem.

PRZECZYTAJ TEŻ: Wydawca "Rzeczpospolitej" raportuje zysk w KRS.

(10.11.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo