Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 03, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polsat i TVN liderami rynku w październiku

Największy udział w rynku w grupie ogólnej miał w październiku Polsat, natomiast w grupie komercyjnej prowadził TVN – który był też jedyną telewizją „wielkiej czwórki” z wynikami lepszymi niż w ub.r.

Średni udział Polsatu w grupie wszystkich widzów wyniósł 12,35 proc. (w październiku ub.r. było to 12,88 proc.). Drugie miejsce zajął TVN z wynikiem 11,30 proc. (wzrost z 11,15 proc.). Udział TVP 1 spadł do 10,46 proc. (12,29 proc.), a TVP 2 – do 8,34 proc. (8,45 proc.). W pierwszej dziesiątce wyniki w porównaniu z ub.r. oprócz TVN poprawiły jeszcze kanały TVN 24, TVN Siedem, TV Puls i Puls 2.

Copy: Copy: Udziały grupa ogólna
Create column charts

Natomiast w grupie komercyjnej (widzowie w wieku 16-49) największy udział miał TVN – 14,23 proc. (wzrost z 13,21 proc.). Dalej uplasowały się: Polsat – 13,97 proc. (rok wcześniej był liderem z udziałem 14,30 proc.), Dwójka – 7,26 proc. (niewielki spadek z 7,27 proc.) i Jedynka – 6,58 proc. (spory spadek z 8,28 proc.), a pierwszą piątkę zamyka TVN Siedem – 3,89 proc. (3,55 proc.). W drugiej piątce znalazły się kanały: TV Puls – 3,81 proc. (wzrost z 3,52 proc.), TV 4 – 3,64 proc. (spadek z 3,93 proc.), TVN 24 – 2,00 proc. (spadek z 2,57 proc.), TTV - 1,89 proc. (wzrost z 1,74 proc.), Puls 2 – 1,88 proc. (niewielki spadek z 1,90 proc.).
Dane: Nielsen Audience Measurement.

(RUT, 03.11.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: programy telewizyjne

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 03, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP Info zmanipulowała materiał przeciwko imigrantom

Kadr z materiału TVP Info

Kanał informacyjny TVP Info wyemitował krótki materiał filmowy dotyczący imigrantów, porównywany przez komentatorów do rosyjskiej propagandy. Na dodatek użyto w nim wypowiedzi dziennikarki tygodnika "Wprost" Joanny Miziołek dla "Wiadomości" TVP 1 – bez jej zgody i wiedzy.

Materiał TVP Info z nadającą dramaturgii muzyką trwał niecałą minutę i był zapowiedzią programu publicystycznego „Minęła dwudziesta”. Odnosił się do zaproszenia dla imigrantów, które wystosował prezydent Gdańska Paweł Adamowicz. Temat zilustrowano zdjęciami brutalnych starć, w których uczestniczą agresywni mężczyźni – w tym wielu ciemnoskórych (materiał można zobaczyć na profilu stacji na FB) . Oprócz cytatu zaproszenia Pawła Adamowicza (m.in. że „imigrantka i imigrant to jest szansa dla Gdańska”) w materiale wykorzystano wypowiedź Joanny Miziołek. Dziennikarka tygodnika "Wprost" mówiła o uchodźcach i prezydencie Adamowiczu, ale nie wiedziała, że jej słowa wykorzysta TVP Info. - Wypowiadałam się do "Wiadomości" i tam w poniedziałek wyemitowano materiał, do którego nie mam zastrzeżeń – mówi Joanna Miziołek. Nikt z TVP Info się z nią nie kontaktował. - Materiał TVP Info zobaczyłam dopiero w środę w internecie, kiedy dotarły do mnie krytyczne komentarze na jego temat. Rzeczywiście jest skandaliczny. Tak rasistowski materiał w ogóle nie powinien był powstać w żadnej telewizji, zwłaszcza publicznej. Obrazy użyte w tle robią straszne wrażenie. Nigdy bym się do takiego materiału nie wypowiedziała – podkreśla Miziołek. W środę na swoim profilu na Facebooku umieściła oświadczenie, w którym odcina się od tego, co pokazano w TVP Info. "Jestem przykro zaskoczona praktyką TVP Info, które do zmanipulowanego materiału użyło mojej wypowiedzi. Gdybym miała świadomość, że tak się stanie, nie udzieliłabym komentarza" – napisała.

Szefowa "Wiadomości" Marzena Paczuska dzwoniła do niej w środę z przeprosinami. - Zapewniała, że nie miała nic wspólnego z materiałem TVP Info i wykorzystaniem w nim mojej wypowiedzi – informuje Joanna Miziołek. Marzena Paczuska nie odpowiedziała nam na pytanie w tej sprawie.

Z dyrektorem Telewizyjnej Agencji Informacyjnej i zarazem szefem TVP Info Piotrem Lichotą nie udało nam się skontaktować. Spytaliśmy biuro prasowe telewizji, czy materiał TVP Info spełnia obowiązujące w TVP standardy dziennikarskie, a także jak doszło do wykorzystania wypowiedzi Joanny Miziołek bez jej zgody i wiedzy - nie otrzymaliśmy jednak odpowiedzi.

Piotr Moszyński, dziennikarz radia RFI, we Francji sam jest imigrantem. - Równie paskudny i nieuczciwy materiał można nakręcić o Polakach mieszkających za granicą - mówi Moszyński. - Pokazać panów pod budką z piwem albo żebrzących. Byłoby to tak samo nieuczciwe, jak przedstawianie imigrantów z Afryki, Syrii czy Afganistanu jako ludzi agresywnych. Bo agresywny jest tylko margines. W żadnej francuskiej telewizji materiału w tym stylu nie widziałem - zaznacza Piotr Moszyński.

- Podobne ujęcie tematu uchodźców widziałem na blogach osób ze skrajnej prawicy z Niemiec i innych krajów Europy Zachodniej – komentuje materiał TVP Info Bartosz T. Wieliński z "Gazety Wyborczej". - Takimi środkami wyrazu posługuje się również Russia Today. Ale żadna telewizja publiczna w cywilizowanym świecie nigdy czegoś takiego nie pokazała. To zawsze była domena ekstremistów. Najgorsze, że takie postępowanie pozostaje bezkarne – dodaje.

Rosyjskich "standardów" w materiale TVP Info dopatrzył się Gerhard Gnauck, polski korespondent "Die Welt". "Jest łudząco podobny do słynnych spotów wyborczych nacjonalistycznych partii »Rodina« i LDPR Żyrinowskiego w Rosji" – powiedział Gnauck serwisowi Gazeta.pl, dodając, że materiał spełnia "normy rosyjskiego spotu wyborczego z najniższej półki, nie zaś standardy telewizji publicznej" w krajach Unii Europejskiej.

Jerzy Haszczyński, szef działu zagranicznego "Rzeczpospolitej", ostrzega, że podsycanie wrogich nastrojów wobec imigrantów i uchodźców jest niebezpieczne. – Jeśli będziemy na wszystkich innych patrzeć jak na zagrożenie, możemy je faktycznie sprowadzić – mówi Haszczyński. - Ten krótki materiał TVP Info nakręcono zgodnie z zasadą, że każdy imigrant sprawia kłopoty. Czyli: dobrze, że się przed nimi zamykamy, bo przybysze są niebezpieczni. Co jest daleko posuniętym nadużyciem – dodaje Haszczyński.

(RUT, 03.11.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo