Po trzech kwartałach br. producenci piwa o 5 proc. zwiększyli wydatki na reklamę
(fot. pixabay.com)
Najwięksi producenci piwa od stycznia do września br. zwiększyli wydatki na reklamę o 5,22 proc. w porównaniu z tym okresem ub.r. - wynika z danych cennikowych Kantar Media.
Pięciu największych producentów piwa w trzech kwartałach br. na reklamę w mediach (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor, indoor, radio, kino) wydało 447,20 mln zł. Liderem pozostaje Grupa Żywiec, która na reklamę przeznaczyła 189,67 mln zł. To o 19,85 proc. więcej, niż w tym okresie ub.r. Koncern prowadził kampanie reklamowe m.in.: Desperadosa, piwa Leżajsk (pod hasłem: "Wolno wolniej") i nowej marki Dziki Sad.
Drugim największym reklamodawcą wśród producentów piwa jest Kompania Piwowarska z wydatkami 155,92 mln zł (spadek o 0,31 proc.). Firma promowała m.in. marki: Redd's, Tyskie i Lech (wraz z nowymi wariantami: Lech Ice Mojito i Lech Free).
Trzecią pozycję w zestawieniu zajął koncern Carlsberg Polska, który od stycznia do września br. na reklamę przeznaczył 73,50 mln zł (wzrost o 7,52 proc.).
Kolejne w zestawieniu znalazły się: Browar Namysłów – 14,92 mln zł (spadek o 22,71 proc.) i Van Pur - 7,39 mln zł (spadek o 29,67 proc.).
producenci piw
Create bar charts
(DR, 26.10.2016)