Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Temat: wyniki finansowe

Dział: INTERNET

Dodano: Październik 18, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Netflix zdrożał o 20 proc. po ogłoszeniu wyników za trzeci kwartał 2016

Netflix w trzecim kwartale 2016 roku zdobył 3,6 mln nowych użytkowników, z tego aż 3,2 mln spoza USA. Na koniec września br. serwis streamingowy miał już 83 mln subskrypentów

W trzecim kwartale br. przychody Netfliksa wyniosły 2,3 mld dol. (wzrost o 30 proc.), a zysk netto 51,5 mln dol. (wzrost o 75 proc.). Po ogłoszeniu wyników w poniedziałek 17 października br. akcje Netfliksa w handlu posesyjnym na amerykańskiej giełdzie zdrożały niemal o 20 proc. - do 118 dol.

Na początku br. Netflix poszerzył działalność o ponad 130 krajów, w tym o Polskę.

(18.10.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: wyniki finansowe

Dział: INTERNET

Dodano: Październik 19, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Betlejewski rezygnuje z kierowania Medium#Publicznym i proponuje następcę

Rafał Betlejewski w TTV prowadzi program "Betlejewski prowokacje" (fot. TTV)

Rafał Betlejewski zrezygnował z funkcji redaktora naczelnego Medium#Publicznego - projektu Fundacji Dziennikarskie Medium Publiczne. Na swojego następcę zaproponował Tomasz Michałowskiego. Do zespołu dołączyła też Natalia Gębska.

– Postanowiłem skupić się na trochę innych rzeczach niż tworzenie Medium#Publicznego: na telewizji. Medium#Publiczne zabierało mi bardzo dużo czasu, ale to była praca społeczna, więc jak w peletonie: jedzie drużyna, potem na przód wyskakuje ktoś inny – mówi Rafał Betlejewski, który założył serwis Mediumpubliczne.pl w połowie ub.r. Betlejewski dodaje, że nadal będzie publikować w serwisie.

Rafał Betlejewski pod koniec września był krytykowany za prowokację, jakiej dokonał na potrzeby programu "Betlejewski prowokacje", emitowanego w TTV (nagrywał ukrytą kamerą zaaranżowane spotkania rekrutacyjne). Swój ”eksperyment” opisał w serwisie Mediumpubliczne.pl, zanim jeszcze program wyemitowano na antenie TTV. Po tej publikacji ze współpracy z projektem Medium#Publiczne zrezygnowali m.in. Przemysław Szubartowicz, Leszek Talko, Paweł Sito, Anna Karolina Kłys, Mike Urbaniak, Agata Skrzypczyk (prezes Fundacji Dziennikarskiej Medium Publiczne) i Ewa Wanat (przewodnicząca rady Fundacji). – Ta sytuacja jest jakimś impulsem, ale tak naprawdę już dwa miesiące temu zapowiedziałem, że odchodzę i chciałbym, żeby ktoś mnie zastąpił – przyznaje Betlejewski.

Nowym redaktorem naczelnym Medium#Publicznego ma zostać Tomasz Michałowski, filozof z Uniwersytetu Łódzkiego. W środę wieczorem jego wybór ma zatwierdzić jeszcze rada Fundacji, ale to już tylko formalność. Michałowski aktywnie działa na rzecz środowiska żydowskiego. Jest założycielem grupy żydowskiej HaMakom. Wcześniej już współpracował z Medium#Publicznym. – Wydaje mi się, że jest osobą kompetentną, żeby poprowadzić Medium#Publiczne – uważa Rafał Betlejewski.

– Największa wartość Medium Publicznego polegała na tym, żeby stworzyć swego rodzaju blogosferę, gdzie specjaliści mogą spotkać się z niespecjalistami albo przynajmniej młodymi ludźmi, którzy pretendują do tego, by być specjalistami. Chciałbym, żeby ta wartość pozostała – mówi Tomasz Michałowski. – Medium#Publiczne będzie nadal otwartym medium. Jakość tekstów będzie dla nas niezwykle ważna. Daję sobie trzy miesiące na zrealizowanie kilku podstawowych celów. Jeżeli wyjdzie, przejdziemy do planu B i zobaczymy, jak to będzie w przyszłości – tłumaczy Michałowski.

Tomasz Michałowski, pytany o ostatnie odejścia z Medium#Publicznego, odpowiada: – Jestem przekonany, że ludzie zazwyczaj robią coś, u źródła czego są pobudki osobiste. Nie mogę zgadywać wszystkich przyczyn odejścia moich kolegów i koleżanek. Zapewne wśród nich była sytuacja jaka miała miejsce w Radomiu i nagięcie a nawet złamanie zasad etyki dziennikarskiej przez Rafała Betlejewskiego. Jest duże zainteresowanie wśród dziennikarzy, aby kontynuować tworzenie Medium#Publicznego. Nie mam zamiaru nikogo zmuszać i wyjątkowo namawiać do współpracy z nami. Mam nadzieję, że nadchodzące zmiany spowodują, że część z naszych kolegów wróci.

Ponadto do zespołu Medium#Publicznego dołączyła brand manager Natalia Gębska, ostatnio dyrektor programowa w 4fun Media. Wcześniej była dyrektor programową i muzyczną Radia Zet Chilli.

(KOZ, 19.10.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo