Temat: etyka mediów

Dział: PERSONALIA

Dodano: Październik 14, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jacek Łęski: nigdy nie zajmowałem się lobbingiem, nie mam problemu z oceną publicznie znanych informacji

Jacek Łęski (fot. Ireneusz Sobieszczuk/TVP)

W mediach społecznościowych Jackowi Łęskiemu, który prowadzi program ”Chodzi o pieniądze” w TVP 1, wytknięto, że nie powinien wypowiadać się na temat koncernów i kontraktów zbrojeniowych, bo pracował dla tej branży jako PR-owiec.

Na Twitterze zapytano Łęskiego m.in. o to, czy pracował dla Eurocopter (Airbus) jako PR-owiec podczas przetargu na śmigłowiec dla Lotniczego Pogotowania Ratunkowego i czy lobbował za ofertą tej firmy w redakcjach. W obu sprawach zaprzeczył. Wytknięto mu aktywność medialną w sprawie francuskich Caracali i obronę koncernu Airbus, który stracił kontrakt od polskiego rządu.

Łęski podaje, że jest tylko jedna firma z branży zbrojeniowej, której doradzał w kwestiach polityki informacyjnej. Chodzi o Elbit Systems - firma ta oferowała Ministerstwu Obrony systemy bezzałogowych statków powietrznych. – Współpracę z tą firmą zakończyłem w lutym 2014, kiedy wycofała się z polskiego rynku – zapewnia Łęski.

– Nigdy nie zajmowałem się lobbingiem i w związku z tym nie mam problemu z oceną publicznie znanych informacji na temat kontrowersji wokół przetargu na śmigłowce wielozadaniowe. Gołym okiem widać, że argumentacja związana z zakończeniem rozmów z Francuzami jest najdelikatniej mówiąc, niespójna. Zwracałem na to uwagę i podtrzymuję taką ocenę – mówi Łęski "Presserwisowi". – By uniknąć jakichkolwiek podejrzeń w tej kwestii, nie zajmuję się w swoim programie firmami, dla których pracowałem jako PR-owiec. Jest ich kilka i są publicznie znane – zaznacza.

Jacek Łęski to były dziennikarz śledczy. Pisał m.in. w „Gazecie Wyborczej”, „Życiu”, „Rzeczpospolitej” i „Gazecie Polskiej”. Był jednym z prowadzących program publicystyczny „Puls dnia” w TVP 1 (1994-1996). Prowadził też i produkował program śledczy „Raport specjalny” w Telewizji Puls (2001). Po odejściu z dziennikarstwa prowadził działalność public relations.

Swój program w TVP 1 Łęski prowadzi od marca br. Wiosną pojawiał się w co drugi czwartek o 22.20, na zmianę z programem Tomasza Sekielskiego ”Po prostu”. Od 30 sierpnia br. emitowany był we wtorki o 22.20. Teraz będzie nadawany w poniedziałki po Teatrze Telewizji. – We wtorek był równolegle z "Ekspresem Reporterów", co tworzyło konkurencję między antenami o tę samą grupę widzów – mówi Łęski.

(KOZ, 14.10.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: prasa

Dział: PERSONALIA

Dodano: Październik 14, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Joanna Kwas kieruje działem sprzedaży "Gazety Wyborczej"

Działem sprzedaży „Gazety Wyborczej" kieruje Joanna Kwas, która awansowała ze stanowiska dyrektor działu sprzedaży bezpośredniej dziennika. Zastąpiła Elżbietę Nowacką.

Jednym z głównych celów nowej dyrektor sprzedaży jest rozwój reklamowej oferty internetowej.

Joanna Kwas z Agorą związana jest od 1998 roku. Przeszła przez wszystkie szczeble w strukturze sprzedaży spółki zaczynając od asystenta w dziale wsparcia, asystenta sprzedaży, handlowca, samodzielnego eksperta branżowego, kierownika zespołu sprzedażowego, zastępcy dyrektora w dziale klientów strategicznych. Zajmując różne stanowiska w dziale sprzedaży współpracowała zarówno z domami mediowymi jak i z klientami bezpośrednimi. Od lipca 2014 roku zarządzała działem sprzedaży bezpośredniej w Warszawie.

(14.10.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo