Temat: szkolenia

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Październik 12, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Szkoła o. Tadeusza Rydzyka będzie uczyć sędziów i prokuratorów kontaktu z mediami

Wyższa Szkoła Kultury Społecznej i Medialnej w Toruniu otrzyma zlecenie (warte 3 mln zł) od Ministerstwa Sprawiedliwości na „opracowanie i wdrożenie programów szkoleń medialnych dla pracowników sądów i prokuratury”.

Szkoła założona przez ojca Tadeusza Rydzyka wygrała konkurs resortu na usprawnienie komunikacji w wymiarze sprawiedliwości. W postępowaniu pokonała m.in. Krajową Szkołę Sądownictwa i Prokuratury, która nie spełniła wymogów ministerstwa. O wynikach postępowania poinformował serwis Bezkompromisowo.pl.
W konkursie „Opracowanie i wdrożenie programów szkoleń medialnych dla pracowników sądów i prokuratury” do rozdania było 3 mln zł (85 proc. z Europejskiego Funduszu Społecznego i 15 proc. z budżetu państwa). Ubiegający się o granty nie musieli deklarować żadnego udziału własnego.
Wpłynęło 12 wniosków. Najwięcej punktów (106 na 115 możliwych) zdobyła toruńska uczelnia i resort zdecydował, że ona otrzyma całą kwotę 3 mln zł. Jej ofertę oceniono wyżej niż m.in. Wyższą Szkołę Informatyki Zarządzania i Administracji w Warszawie czy Wyższą Szkołę Bankową we Wrocławiu. Kryteriów konkursu nie spełniła Krajowa Szkoła Sądownictwa i Prokuratury.
Do zadań Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej należy przygotowanie rzeczników prasowych i pracowników biur prasowych sądów i prokuratur, do pełnienia swoich funkcji, przygotowanie prezesów sądów i szefów prokuratur do kontaktu z mediami. Przeprowadzi ona szkolenia medialne dla co najmniej ośmiuset uczestników.

(GK, 12.10.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: badania rynku i opinii

Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Październik 26, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Top Marka 2016, czyli ranking najbardziej medialnych brandów

Przedstawiciele marek, które wygrały ranking Top Marka 2016 (fot. Wojciech Artyniew)

W warszawskim hotelu Hilton 26 października br. ogłoszono wyniki badania Top Marka, przygotowanego przez magazyn "Press" i Press-Service Monitoring Mediów. Badanie wyłania najczęściej i najlepiej opisywane marki w prasie (w 11 branżach). Obejmuje też przekaz internetowy i w mediach społecznościowych.

Press

Z badania Top Marka wynika, że prasa nadal stanowi podstawowy nośnik informacji wykorzystywany przez większość brandów i wpływa na kreowanie ich wizerunku. Poddane analizie teksty dotyczyły najpopularniejszych marek z 11 branż, które najczęściej występowały w prasie. W badaniu przeanalizowano prawie 18 mln publikacji, w tym 307 tys. tekstów prasowych, 1,7 mln materiałów internetowych oraz 15,6 mln wpisów i komentarzy z social media.
- Po raz drugi badanie Top Marka analizuje wzmianki, które pojawiły się w wybranych serwisach społecznościowych: na Facebooku, Twitterze, YouTube i po raz pierwszy z Instagrama. Wzrost znaczenia social media nie pozostaje bez wpływu na rozwój badania, dzięki czemu raport obejmuje z roku na rok coraz większą część rynku mediów - informuje Marcin Szczupak, kierownik działu raportów medialnych Press-Servcie Monitoring Mediów.
Prasa, tak jak w poprzednich latach, najwięcej uwagi poświęciła motoryzacji. Z kolei w internecie oraz mediach społecznościowych prym wiodły marki telewizyjne. Na łączną ocenę punktową wpływ miały: liczba publikacji na temat marki, ich zasięg i wydźwięk.
Oto wyniki w poszczególnych kategoriach:

Motoryzacja: 1. Volkswagen, 2. Mercedes-Benz, 3. Ford

Energetyka: 1. PGE, 2. Tauron, 3. Energa

Telewizja: 1. TVN, 2. Polsat, 3. TVN 24

Telekomunikacja: 1. Orange, 2. Plus, 3. T-Mobile

Stacje paliw: 1. Orlen, 2. Lotos, 3. Shell

Banki: 1. PKO Bank Polski, 2. Bank Zachodni WBK, 3. mBank

Ubezpieczenia: 1. PZU, 2. Ergo Hestia, 3. Aviva

Sieci handlowe: 1. Biedronka, 2. Tesco, 3. Carrefour

Radio: 1. RMF, 2. Radio Zet, 3. Trójka

Artykuły spożywcze: 1. Coca-Cola, 2. Nestle, 3. Wedel

Farmacja: 1. Polpharma, 2. Polfarmex, 3. GSK

Tytuł Pozytywnej Marki w latach 2007-2016 zdobył Bank Zachodni WBK. To brand, który najczęściej wygrywał w dziewięciu badaniach Top Marka pod względem wydźwięku publikacji.

Pełne wyniki rankingu oraz omówienie badania ilościowego i jakościowego w internecie i mediach społecznościowych będzie dostępne w dodatku do listopadowego wydania magazynu "Press".

 

 

(26.10.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo