Dział: INTERNET

Dodano: Październik 06, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Grupa Onet-RASP rezygnuje z oferty abonamentowej VoD

Serwis Vod.pl (Grupa Onet-RASP) do końca br. chce wygasić VoD+, czyli system abonamentowy swojej usługi. Ma zamiar skupić się na sprzedaży pojedynczych filmów i streamingu darmowych produkcji z reklamami. 

- Rezygnujemy tylko z systemu subskrypcyjnego VoD+, nie rezygnujemy z płatności za pojedyncze filmy. Nie widzimy miejsca na rywalizację na polu abonamentowym z takimi graczami jak Netflix. Ta oferta od początku nie była bardzo popularna - mówi Marcin Hajek, dyrektor programowy Vod.pl.

Abonament Vod+ kosztuje 19,90 zł miesięcznie. Daje dostęp do ponad 590 filmów i seriali. Najprawdopodobniej zostanie wygaszony do końca 2016 roku.

- Z naszych doświadczeń wynika, że użytkownicy klikający w oferty pakietowe to zaledwie kilkanaście procent rynku. Dominuje sprzedaż pojedynczych płatnych produkcji i oferta darmowych filmów z reklamami. Trudno jest zaoferować tak duży pakiet, żeby użytkownicy uznali, że warto za niego płacić i który nie znudzi się po kilku miesiącach - mówi Jacek Skrodzki, szef agregatora serwisów wideo na żądanie Vodcom.

Jakub Barański, business development manager w serwisie FilmBox Live, wciąż wierzy w model oparty na subskrypcji. - Polski rynek w porównaniu z amerykańskim czy niemieckim rzeczywiście rozwija się wolniej, ale kierunek pozostaje ten sam. Taka oferta jest bardziej przejrzysta i przyjazna użytkownikowi, który nie lubi reklam i ceni atrakcyjny, świeży kontent. Wejście Netfliksa nie było tylko pojawieniem się konkurencji, ale też kolejnym impulsem przyzwyczajającym polskich odbiorców do SVoD. Model oparty na reklamach sprawdza się przy krótkich materiałach newsowych czy rozrywkowych, ale filmy najwygodniej ogląda się bez reklam. Tym bardziej seriale. Trudno sobie wyobrazić binge-watching przerywane reklamami albo koniecznością zakupienia kolejnego odcinka - komentuje Barański.

Serwis Vod.pl wyświetla bezpłatnie m.in. programy z nowej ramówki Onetu. Wydawca pochwalił się, że pierwszy odcinek "Onet Rano" Jarosława Kuźniara zanotował 30 września br., czyli pierwszego dnia wyświetlania ponad 852 tys. odtworzeń na żywo i ponad 250 tys. wyświetleń w serwisie VoD.pl. Program transmitowany był również na Facebooku, gdzie zanotował łącznie ponad 97 tys. odtworzeń.

(JM, 06.10.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.