Serwis o mediach i reklamie

O nas Pressletter

Temat: wyniki finansowe

Dział: PRASA

Dodano: Październik 04, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ringier Axel Springer Polska miał w 2015 roku prawie 20 mln zł zysku

Prezesem Ringier Axel Springer Polska jest Edyta Sadowska (fot. materiały prasowe RASP)

2015 rok Ringier Axel Springer Polska zamknął zyskiem netto wynoszącym 19,4 mln zł przy 361 mln zł przychodu. Tym samym zysk spółki wzrósł o 2,4 proc., a przychód o 9,2 proc. w porównaniu z 2014 rokiem.

W ostatnich latach najwyższy przychód wydawca m.in. "Faktu" i "Newsweek Polska" osiągnął w 2010 roku - 394 mln zł. Wtedy też spółka Ringier Axel Springer Polska zanotowała dużo lepszy wynik finansowy niż w ostatnich latach, bo miała 58 mln zł zysku netto.

(GK, 04.10.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Październik 04, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agora zamyka "Metrocafe.pl"

"Metro" ukazywało się od 1998 roku. We wrześniu 2015 roku zastąpiło je "Metrocafe.pl"

Zarząd Agory SA podjął decyzję o zamknięciu "Metrocafe.pl". Powodem jest brak perspektyw poprawy na rynku reklamy prasowej. Pogarszała się dynamika przychodów „Metrocafe.pl”, a redukcja kosztów nie doprowadziła do poprawy wyniku finansowego dziennika.

Gazeta "Metrocafe.pl" będzie się ukazywać do 14 października br. Serwis Metrocafe.pl ma działać do końca 2016 roku. W jego redakcji pracuje 11 osób, z czego kilka na etatach. Z większością z nich wydawca rozstanie się.

Zespołowi wyjaśniono, że zamknięcie gazety związane jest z ogólną kondycją rynku reklamy dzienników, który od kilku lat odnotowuje ujemną dynamikę wpływów i trend ten zdaniem zarządu utrzyma się.

PRZECZYTAJ TEŻ: Do końca 2016 roku Agora zwolni 135 pracowników.

Bezpłatna gazety Agory jako "Metrocafe.pl" ukazuje się od września 2015 roku, wcześniej było to "Metro" (od 1998 roku). Początkowo był to warszawski dodatek do "Gazety Wyborczej", potem - stołeczny dwudnik. Od października 2003 roku "Metro" zaczęło się ukazywać w Warszawie od poniedziałku do piątku. Dzisiejsze "Metrocafe.pl" ukazuje się w 18 największych aglomeracjach: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu, Trójmieście, Katowicach, Łodzi, Lublinie, Szczecinie, Bydgoszczy, Toruniu, Białymstoku, Częstochowie, Kielcach, Opolu, Rzeszowie, Zielonej Górze i Olsztynie.

We wrześniu br. średni nakład tygodniowy dziennika to 715 tys. egz. (dane wydawcy).

(GK, 04.10.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY