Temat: marketing

Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 29, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PKO Bank Polski i PGNiG SA fundują szkołom książkę "Szukając Inki"

Książkę „Szukając Inki” wysyła do szkolnych bibliotek PKO BP i PGNiG SA

PKO Bank Polski wraz z PGNiG SA przekażą do szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych 11 tys. egz. książki „Szukając Inki. Życie i śmierć Danki Siedzikówny” autorstwa Luizy Łuniewskiej.

Książka została wydana 23 września 2015 roku przez wydawnictwo The Facto, którego prezesem jest Dymitr Hirsch, prowadzący jednocześnie agencję Pracownia (jej klientem jest m.in. PKO BP). W ramach akcji „Inka w szkołach” książki trafią do bibliotek szkolnych na terenie całej Polski.
PGNiG już po raz kolejny wspiera szkolne biblioteki. Wiosną Fundacja Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa kupiła 4 tys. rocznych prenumerat miesięczników „Historia do Rzeczy” (Orle Pióro) oraz „W Sieci Historii” (Fratria), które od czerwca br. są rozsyłane do 4 tys. szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych.

(IKO, 29.09.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: marketing

Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 29, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W nowoczesnym marketingu coraz bardziej liczy się technologia i odwaga

W łódzkiej filmówce po raz kolejny odbywa się festiwal komunikacji interaktywnej Filmteractive (fot. Jakub Mejer)

Nawet znani youtuberzy nie gwarantują sukcesu marketingowego - wynika z doświadczeń marketerów, które prezentowane są podczas festiwalu komunikacji interaktywnej Filmteractive. W środę 28 września br. w Szkole Filmowej w Łodzi dyskutowano także o wyzwaniach związanych z wciąż kosztowną wirtualną rzeczywistością.

Joeri van der Bergh, autor książki „How cool brands stay hot”, ekspert od generacji Y, przedstawił uczestnikom Filmteractive badania, z których wynika, że najmłodsi użytkownicy internetu koncentrują się na jednym materiale średnio przez osiem sekund. Dlatego marketerzy muszą myśleć o coraz krótszych przekazach na platformach typu Snapchat lub Vine. Zwracał uwagę, że przekaz nie może być lukrowany, bo młodzi wolą oglądać porażki.
Maksymilian Litwinow, dyrektor marketingu Castorama Polska, mówił o potrzebie dostosowania przekazu do odbiorców. Konwersja francuskich filmów poradnikowych Castoramy zupełnie nie przyjęła się na polskim YouTube - najpopularniejsze wideo miało 36 wyświetleń. Oczekiwań firmy nie spełniła też współpraca z youtuberami LifeTube, bo choć najpopularniejszy materiał miał 150 tys. wyświetleń, to słabo angażowały one użytkowników. Sukcesem okazał się dopiero cykl „Do dzieła” tworzony we współpracy z youtuberami z grupy „5 sposobów na...”, która dostała pełną swobodę przy tworzeniu filmów dla Castoramy. Ich materiały dla majsterkowiczów wygenerowały w ub.r. 25 mln odtworzeń, a w br. już ponad 42 mln. Kanał Castoramy śledzi obecnie 160 tys. subskrybentów. - Najważniejsze, aby być autentycznym, koncentrować się na kliencie i podjąć ryzyko – mówił Maksymilian Litwinow.

Artur Pacuła, CMO i head of Disney Interactive CEE w The Walt Disney Company, pokazał, jak prowadzono dwie kampanie promocyjne filmu „Alicja po drugiej stronie lustra”, które były kierowane do dwóch różnych grup potencjalnych widzów. Dla najmłodszych została przygotowana sesja zdjęciowa z youtuberami: Banshee i Wielmożnym Igorem, przebranymi za Alicję i Szalonego Kapelusznika. Teaser sesji został wypuszczony na Snapchacie (90 tys. wyświetleń), wideo z making of na Facebooku (149 tys. wyświetleń), a cała sesja w serwisach społecznościowych dotarła w sumie do 2 mln użytkowników (Instagram, Snapchat, Facebook). Dla starszych widzów projektant Dawid Woliński przygotował suknię inspirowaną postacią Alicji. Informacje o niej dotarły do ok. 500 tys. użytkowników serwisów społecznościowych, o akcji informowały tradycyjne media lifestylowe i filmowe.
Paneliści Filmteractive rozmawiali także o rozwoju technologii wirtualnej rzeczywistości. Łukasz Kosuniak, head of enterprise marketing w Samsung Electronics Polska, poinformował, że klienci biznesowi wolą mniej wydawać na sprzęt VR, a więcej na kontent. - Jeśli klient B2B ma budżet 100 tys. zł, to 10 tys. wyda na sprzęt, a 90 tys. na treść – mówił Kosuniak. Przedstawił on duży komercyjny projekt VR na polskim rynku, jakim było wyrenderowanie przez firmę Immersion trzech pięter otwartego w br. wieżowca Warsaw Spire. Ten wirtualny materiał służy do sprzedaży przestrzeni biurowej klientom. Firma, która przygotowała ofertę wieżowca w VR, miała otrzymać za to zlecenie „kilkaset tysięcy złotych”. Kosuniak mówił też, jak z VR korzystają polscy komandosi z Lublińca, PLL LOT czy branża hotelarska.

(JM, 29.09.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo