Temat: telewizja

Dział: RADIO

Dodano: Sierpień 04, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Radio Merkury wycofało się z patronatu nad spektaklami teatrów Krystyny Jandy

Publiczne Radio Merkury wycofało się z patronatu nad spektaklami Och-Teatru i Teatru Polonia Krystyny Jandy, które zostaną wystawione w ramach współpracy z Urzędem Miasta Poznania. Według prezesa Radia Merkury wydarzenie wpisuje się w kontekst polityczny.

Urząd Miasta Poznania podpisał umowę z Krystyną Jandą na spektakle, które mają być wystawione w ramach festiwalu "Teatr na Wolnym", który rozpocznie się 8 sierpnia br. Wstęp jest darmowy, jednak trzeba mieć wejściówkę (radio miało rozdać słuchaczom 400 bezpłatnych wejściówek). W ramach patronatu medialnego Radio Merkury wyprodukowało i wyemitowało już 11 spotów promujących spektakle, po czym wycofało się z patronatu.

W tym roku Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego obniżyło dotacje na działalność Och-Teatru i Teatru Polonia z 1,5 mln zł do 150 tys. zł. W maju br. Krystyna Janda w liście do ministra kultury podkreślała, że nie są to jej teatry, lecz Fundacji Krystyny Jandy na Rzecz Kultury. Aktorka zaznaczyła, że "zysków nie bierze do kieszeni", gdyż wszystkie zarobione pieniądze idą na cele statutowe.

Zdaniem Filipa Rdesińskiego, prezesa Radia Markury, jego rozgłośnia nie może teraz objąć patronatem spektakli teatrów Jandy. - Zlecenie przyjął i patronatu udzielił pracownik radia bez formalnej zgody zarządu. Zarząd nie podzielił intencji pracownika i wycofał się z uzgodnień pracownika z magistratem – przyznaje Filip Rdesiński. - Rozgłośnia publiczna nie powinna udzielać patronatu wydarzeniom, których kontekst wpisuje się w bieżący spór polityczny. W taki kontekst wpisuje się organizacja przez poznański magistrat bezpłatnych spektakli Krystyny Jandy w Poznaniu. Decyzja o ich organizacji zapadła bowiem w momencie pojawienia się publicznego sporu, jaki wywołała swoim listem do ministra kultury aktorka – dodaje Rdesiński.

Radio Merkury na prośbę UM Poznania wycofało się z żądań finansowych za produkcję i emisję spotów.

(IKO, 04.08.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.