Temat: marketing

Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 21, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Robert Lewandowski po Euro 2016 najbardziej kojarzony jest z marką T-Mobile

Choć Robert Lewandowski, kapitan reprezentacji Polski w piłce nożnej i piłkarz Bayernu Monachium, podczas Euro 2016 wystąpił w wielu kampaniach reklamowych, to trzy czwarte Polaków kojarzy go ze spotem T-Mobile – wynika z analizy ARC Rynek i Opinia przeprowadzonej na zlecenie Starcom Polska.

Jeszcze przed rozpoczęciem Euro 2016 Lewandowski nawiązał współpracę reklamową z wieloma firmami - m.in. Huawei, Vistulą, Head & Shoulders, Coca-Colą. Wystąpił także w kampaniach społecznych Narodowego Centrum Krwi i UNICEF. Figurki z jego podobizną promowały markę Lotos. Brał udział w działaniach reklamowych Nike, a wspólnie z Tomaszem Kotem śpiewał w reklamie T-Mobile, która wśród internautów budziła skrajne emocje. Spośród wymienionych marek Polacy najbardziej kojarzą Lewandowskiego z tą ostatnią. Na operatora wskazało 74 proc. respondentów (badanie przeprowadzono metodą CAWI w dniach 6-8 czerwca i 11-14 lipca na próbie 931 i 922 respondentów). Kampania T-Mobile z udziałem Lewandowskiego i aktora Tomasza Kota rozpoczęła się w czerwcu, a prowadzona była m.in. w telewizji, Internecie, na nośnikach zewnętrznych i w radiu.
Z kolei działania reklamowe kolejnej firmy z udziałem Lewandowskiego - Huawei (na markę tę było 32 proc. wskazań) ruszyły w listopadzie ub.r. Szeroka kampania pod hasłem "Make it Possible" obejmowała m.in. telewizję, Internet i nośniki zewnętrzne. Piłkarz został ambasadorem tej marki technologicznej nie tylko w Polsce, ale i w krajach Europy Środkowo-Wschodniej i Skandynawii.

27 proc. respondentów z Lewandowskim łączy szampony Head & Shoulders. Wizerunek piłkarza został wykorzystany w kampanii brandu od maja br. Jej hasło to:
"Na barkach kapitana spoczywa wiele, tylko nie łupież".
W zestawieniu znalazły się także marki: Gillette (25 proc. wskazań), Vistula (15 proc.), Coca-Cola - to także
sponsor Euro 2016 (8 proc.), Opel (8 proc.), Nike - sponsor reprezentacji Polski (7 proc.), FIFA/EA Sports (7 proc.), Play (6 proc.), Grupa Lotos - główny sponsor reprezentacji Polski (6 proc.), Orange - sponsor Euro 2016 (4 proc.) i UNICEF (4 proc.).

(DR, 21.07.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: telewizja

Dział: REKLAMA

Dodano: Lipiec 21, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Orlen negocjuje sponsorowanie Pride of Poland, choć organizatorzy już go promują jako głównego sponsora

Organizatorzy XXXVIII Narodowego Pokazu Koni Arabskich Czystej Krwi i aukcji Pride of Poland w reklamach informują, że sponsorem głównym wydarzenia jest Orlen, choć firma przekonuje, że rozmowy o współpracy są jeszcze prowadzone.

Na łamach wtorkowego wydania "Rzeczpospolitej" zamieszczono reklamę informującą o Święcie Konia Arabskiego i aukcji Pride of Poland. Zaznaczono w niej, że sponsorem głównym wydarzenia jest Orlen. Podobna informacja jest na stronie internetowej imprezy. - Obecnie prowadzimy rozmowy z organizatorami Święta Konia Arabskiego i aukcji konia Pride of Poland na temat ewentualnego wsparcia dla tych przedsięwzięć, jednakże z zasady nie ujawniamy szczegółów jakichkolwiek rozmów. Udzielamy informacji tylko w przypadku projektów, które stają się faktem - odpowiedziało "Presserwisowi" biuro prasowe PKN Orlen.
W kwietniu br. z organizowania wydarzenia wycofała się firma Polturf. Wcześniej odwołano wieloletnich szefów prestiżowych hodowli, a niektórzy klienci zbojkotowali aukcję koni arabskich.
Organizatorami wydarzenia, które ma honorowy patronat prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej, są: Stadnina Koni w Janowie Podlaskim, Agencja Nieruchomości Rolnych oraz Międzynarodowe Targi Poznańskie. Obok sponsora głównego organizatorzy wymieniają partnerów strategicznych - Lotto i PKO Bank Polski.
XXXVIII Narodowy Pokaz Koni Czystej Krwi Arabskiej odbędzie się 12-16 sierpnia br. w Janowie Podlaskim.

(DR, 21.07.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo