GlaxoSmithKline wybrał partnerów marketingowych
Koncern farmaceutyczny GlaxoSmithKline (GSK) skonsolidował obsługę swoich globalnych budżetów marketingowych w dziewięciu agencjach.
Koncern farmaceutyczny GlaxoSmithKline (GSK) skonsolidował obsługę swoich globalnych budżetów marketingowych w dziewięciu agencjach.
Przy przyznawaniu budżetów brano pod uwagę zakres zleconych zadań. W wyniku wieloetapowego przetargu zdecydowano, że za kreację kampanii reklamowych odpowiadać będą sieci Grey i Saatchi & Saatchi; za PR - Weber Shandwick; za e-marketing – Havas i WPP Digital; za marketing kontentowy – Edelman; za shopper marketing – Geometry Global; za marketing ekspercki - McCann Health i Ogilvy Commonhealth.
Wszystkie te sieci pracowały już dla GSK. Z grona globalnych partnerów marketingowych koncernu usunięto m.in. TBWA Worldwide, Chi & Partners i DDB.
Do najważniejszych marek GSK należą: Sensodyne, Parodontax, Poligrip, Voltaren, Panadol, Theraflu i Otrivin.
(LL, 20.07.2016)