Temat: telewizja

Dział: OPINIE

Dodano: Lipiec 13, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Można się spodziewać kolejnych zmian w zarządzie TVN

Marek Sowa

Zmiana na stanowisku prezesa TVN nie powinna być zaskoczeniem dla rynku. Scripps Networks od kilku lat wyraźnie stawia na międzynarodową ekspansję - wyniki TVN i innych inwestycji Scripps poza terenem USA stanowią już istotną część skonsolidowanych wyników amerykańskiej spółki macierzystej.

Nic więc dziwnego w tym, że Scripps chce mieć bezpośredni wpływ na dobór kluczowych osób zarządzających międzynarodowymi aktywami firmy.

Markus Tellenbach to sprawny i doświadczony manager. W pierwszym okresie po przejęciu TVN był dla Scripps jednym z gwarantów płynnego wejścia amerykańskiego inwestora na dość skomplikowany i upolityczniony rynek mediów w Polsce, przy jednoczesnym utrzymaniu pozycji grupy w bardzo konkurencyjnym segmencie telewizyjnym.

Minął już jednak rok od przejęcia TVN i nadszedł czas na ściślejszą integrację ze strategią i zasobami Scripps Networks. Tym samym misja prezesa Tellenbacha - nominowanego siedem lat temu przez pierwotnych akcjonariuszy ITI w innej strukturze właścicielskiej i w innych realiach rynkowych - w naturalny sposób dobiegła końca.

Rozdzielenie ról prezesa (Jim Samples ze Scripps Networks) i dyrektora generalnego (do ustalenia) w Grupie TVN jest znamienne, ale logiczne. Warto pamiętać, że w amerykańskich firmach nie ma formalnego podziału na radę nadzorczą i zarząd (Kenneth W. Lowe, szef Scripps Networks, pełni rolę przewodniczącego, prezesa i dyrektora zarządzającego), a w przypadku osób zarządzających w pełni zintegrowanymi oddziałami firm zagranicznych (a takim będzie w coraz większym stopniu TVN) mamy do czynienia raczej z korporacyjnym dyrektorem zarządzającym, a nie z prezesem niezależnej firmy.

W dłuższej perspektywie można spodziewać się więc zarówno likwidacji rady nadzorczej TVN, jak i kolejnych zmian w zarządzie spółki.

Marek Sowa, ekspert rynku mediów

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: telewizja

Dział: OPINIE

Dodano: Lipiec 13, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Integracja TVN ze Scripps wydaje się czymś naturalnym

Zmiana na stanowisku prezesa TVN nie jest dla mnie zaskoczeniem. To spodziewany skutek przejęcia TVN przez Scripps Networks Interactive. Każdy właściciel chce mieć swoich ludzi u steru przejętego przedsiębiorstwa.

Wyjście pana Markusa Tellenbacha z tego biznesu było zapewne zaplanowane już na etapie dopinania transakcji. Z biznesowego punktu widzenia to zupełnie naturalne.

Scripps w Stanach Zjednoczonych ma kanały lifestyle'owe, które cieszą się popularnością i należą do grupy liderów w tym segmencie. Gdy chodzi o kanały tematyczne TVN element lifestyle'owy z oferty właściciela będzie widoczny i silny. Nie wiem, jak dużo tej tematyki wejdzie na główny kanał nadawcy, bo musi on przecież wypełniać obowiązki wynikające z koncesji. Samym lifestyle'm nie da się ich zrealizować.

Ciekawe co TVN zamierza zrobić z newsami? Choć stacja ta wyznacza trendy w wielu formatach rozrywkowych i fabularnych, to jednak istotną cechą grupy wpisaną w jej DNA są przecież kanały informacyjne i ”Fakty”.

Integracja TVN ze Scripps wydaje się czymś naturalnym. W korporacji amerykańskiej corporate governance decyduje o organizacji biznesu i finansów, sposobach raportowania czy patrzenia na wskaźniki efektywności. TVN musi się do tego dostosować.

Izabella Wiley, dyrektor generalna A+E Networks PL

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo