Kanał "Łączy nas piłka" do tej pory podczas Euro miał prawie 20 mln odsłon
(fot. youtube.com)
W trakcie Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej "Łączy nas piłka" - oficjalny kanał PZPN na YouTube - pozyskał ponad 82 tys. subskrybentów. W sumie zanotował w tym czasie prawie 20 mln odsłon. Turniej kończy się 10 lipca.
Jak wynika z analizy danych z serwisu SocialBlade.com przygotowanych przez "Presserwis", liczba subskrybentów kanału "Łączy nas piłka" wynosi obecnie 254 tys., a od rozpoczęcia Euro 2016 wzrosła o 82 tys. (wzrost o 47,7 proc.). W tym samym czasie wszystkie filmy opublikowane na profilu (obecnie jest ich 1389, w czasie Euro opublikowano 72) wygenerowały 19,8 mln odtworzeń.
Najpopularniejszym filmem opublikowanym w trakcie mistrzostw jest "Regulamin, Pazdomania, opinia Kroosa i śpiewający Krychowiak" po remisie z Niemcami. Do tej pory wygenerował ponad 912 tys. odtworzeń.
- Prawa do treści z Euro dużo kosztują, a tu widz dostaje ekskluzywne, dobrze zrobione materiały z szatni, których nigdzie indziej nie można zobaczyć. Polskich widzów interesują kulisy kadry - mówi Tomasz Rachwał, prezes agencji Polish Sport Promotion. - Takie inicjatywy to dodatkowa wartość dla partnerów i sponsorów. Oglądalność tych treści na YouTube jest tak duża, że zazdrościć mogą niektóre tematyczne telewizyjne kanały sportowe. Sami pewnie nie oczekiwali na początku, że tak dobrze to pójdzie. Być może w przyszłości będą to mogli rozwinąć i zarabiać na tym, nie tylko od sponsorów, ale np. w postaci aplikacji mobilnej lub Pay-per-view - dodaje Rachwał.
"Łączy nas piłka" to oficjalny kanał PZPN tworzony przez zespół medialny pod kierownictwem Łukasza Wiśniowskiego. Istnieje na YouTube od kwietnia 2011 roku. Obecnie ma 254 tys. subskrybentów i 75,7 mln odsłon.
(JM, 30.06.2016)