Temat: Cannes Lions

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 21, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kolejne nominacje dla polskich agencji w Cannes

Citylighty Theraflu mierzyły przechodniom gorączkę

Po dwie nominacje w konkursie Cannes Lions otrzymały projekty agencji: FCB Warszawa, PanGenerator i Saatchi & Saatchi. W sumie wczoraj do nagród nominowano osiem polskich prac. Niestety podczas wczorajszej gali nagrody nie zdobyła kampania "Radio Animator" przygotowana przez DDB&tribal, która była nominowana w kategorii Radio.

Agencja FCB Warszawa dwie nominacje do nagród otrzymała w kategorii PR (podkategorie: Use of Web Platforms & Apps i Media Relations) za akcję "Remember" zrealizowaną dla Muzeum Auschwitz. Aplikację "Remember" przesłano do dziennikarzy na całym świecie - w ich edytorach tekstu zaznacza ona jako błąd sformułowania "polskie obozy śmierci" oraz "polskie obozy koncentracyjne" i sugeruje ich zmianę.

W kategorii PR (podkategorii Public Affairs & Lobbying) nominowano do nagrody projekt "Nie chcę być strażakiem!" przygotowany przez agencję Walk dla Fundacji Integracja. Bohaterami przewrotnej kampanii społecznej są niepełnosprawni strażacy, którzy nieudolnie próbują ugasić pożar, bo są specjalistami w innych dziedzinach. Nominowana kampania promowała portal rekrutacyjny Sprawniwpracy.pl i miała zmienić postrzeganie pracowników z niepełnosprawnością.

Projekt "Miara pokoju. Quantum of Peace" autorstwa PanGenerator zrealizowany dla Muzeum Powstania Warszawskiego otrzymał dwie nominacje do nagród w kategoriach Design (podkategoria Digital Installations & Events) i Digital Craft (podkategoria Data Visualisation). "Miara pokoju" to instalacja multimedialna związana z 70. rocznicą zakończenia II wojny światowej i obchodami 71. rocznicy wybuchu powstania warszawskiego. Instalacja składała się z płyty magnetycznej, na której znajdowało się 15 tysięcy łusek po nabojach prezentujących w liczbach wybrane aspekty II wojny światowej w Polsce i Europie. Prezentowano ją w Muzeum Powstania Warszawskiego.

Jedną nominację w kategorii Design (podkategoria: Other Packaging) otrzymała  agencja Young & Rubicam za kampanię zrealizowaną dla sieci sklepów Mila. Celem akcji było zachęcenie klientów marketu do kupowania mrożonych ryb. Polegała na tym, że internauci mogli sterować mechaniczną rybą umieszczoną w sklepowej chłodni.

W kategorii Outdoor (podkategorie: Interactive & Dynamic Billboards/Posters i Use of Digital Outdoor) nominowano agencję Saatchi & Saatchi Interactive Solutions i Saatchi & Saatchi Switzerland za kampanię "Theraflu Thermoscanner" zrealizowaną dla GlaxoSmithKline Consumer Healthcare. Działanie polegało na tym, że w miastach ustawiono citylighty z kamerami termowizyjnymi, które mierzyły temperaturę przechodniów. W ten sposób nośniki informowały przechodniów, czy mają gorączkę.

Wczoraj poznaliśmy także short listy w kategoriach Creative Effectiveness i Product Design, ale nie znalazły się na nich żadne polskie projekty.

PRZECZYTAJ TEŻ: Relacja z trzeciego dnia Festiwalu Cannes Lions 2016

(DR, 21.06.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.