Temat: badania internetu

Dział: INTERNET

Dodano: Czerwiec 03, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Badanie Gemius/PBI jest oparte na grupie ponad 125 tys. panelistów

Polskie Badania Internetu na początku przyszłego tygodnia udostępnią wyniki badania PBI/Gemius za maj br. Wczoraj udostępniono pierwsze wyniki dzienne klientom mającym do niego dostęp.

Badanie Gemius/PBI jest oficjalnym narzędziem Polskich Badań Internetu stworzonym po tym, gdy 31 maja br. PBI wypowiedziało umowę GfK Polonia. Nowe badanie łączy pomiar site-centric i user-centric i obejmuje ponad trzy tysiące witryn internetowych. Zastąpi GemiusAudience oferowane od marca br. przez Gemiusa. 

Panel internautów liczy ponad 125 tys. panelistów i jest reprezentatywny dla struktury użytkowników Internetu w Polsce (na bazie NetTrack Millward Brown). Obejmuje osoby w wieku od siedmiu lat. Badane są liczba internautów, zasięg, czas spędzany na witrynach, liczba odsłon oraz wskaźniki pochodne. Dostępne są również dane demograficzne dotyczące użytkowników. Wyniki badania są dystrybuowane za pomocą oprogramowania Gemius Explorer.

Udziałowcy PBI (duże spółki medialne działające na rynku internetowym) nie chcą komentować wyników. - To dopiero jeden dzień, więc nie chcę się wypowiadać na ten temat - mówi Marcin Niemczyk, kierownik zespołu analiz marketingowych Grupy Onet.pl. Zdaniem przedsiębiorcy internetowego Rafała Agnieszczaka nowe badanie będzie premiować serwisy z oddanymi użytkownikami. - Krótko mówiąc, serwisy z dobrym SEO będą wypadać w badaniu słabiej, a lepiej te z dobrym organicznym ruchem, gdy użytkownik sam wpisuje "z palca" adres serwisu. Można więc powiedzieć, że będzie premiować serwisy jakościowe, takie z oddaną grupą użytkowników - mówi Agnieszczak, twórca serwisów Fotka.pl, Szafa.pl, założyciel fundacji Startup School.

Gemius mierzył już Internet dla PBI w latach 2005-2015 badaniem pod nazwą Megapanel. Obecne nie skorzysta z tej nazwy, będzie funkcjonować jako "badanie Gemius/PBI". W porównaniu z Megapanelem nowe badanie ma kilka nowych funkcji. Są to: prezentowanie danych oglądalności stron WWW z dnia na dzień; podział danych na platformy (osobno PC i urządzenia mobilne) oraz na "home" i "work" (osobno aktywność z komputera w domu i w pracy); drzewko sieci reklamowych prezentujące witryny przynależące do sieci reklamowych. W dalszych planach jest wprowadzenie pomiaru streamingu online, aplikacji mobilnych i udostępnienie wyników w formie interfejsu API.

Polskie Badania Internetu 31 maja br. wypowiedziały umowę na badania internetu GfK Polonia i podpisały umowę z Gemiusem. GfK wygrało przetarg na dostarczanie badań w latach 2016-2019 w lipcu ub.r., ale ich badanie (pod nazwą Planet) do końca maja br. nie zostało oficjalnie udostępnione.

(JM, 03.06.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.