Temat: wyniki finansowe

Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 30, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Cennikowe wydatki reklamowe wzrosły w kwietniu o 6,8 proc.

Pięciu największych reklamodawców w kwietniu br. wydało na promocję 350,4 mln zł. To o 20,3 proc. więcej niż w kwietniu ub.r. - wynika z danych cennikowych Kantar Media. Pozycję lidera wciąż zajmuje Aflofarm Farmacja Polska.

Ogółem wszyscy reklamodawcy na reklamę w mediach (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor, indoor, radio, kino) w kwietniu br. przeznaczyli 2,71 mld zł (to o 6,8 proc. więcej niż w kwietniu ub.r.). 

Największym reklamodawcą pozostaje Aflofarm Farmacja Polska (m.in. marki Desmoxan, Neo-Mag, Rutinacea, Opokan, Valerin, Belissa), który na reklamę w kwietniu br. wydał 137,8 mln zł - o 16,62 proc. więcej niż w ub.r. W kwietniu firma rozpoczęła m.in. kampanię nowej marki odżywek i suplementów diety dla sportowców- Formotiva. Aflofarm promował w tym miesiącu także tabletki na wątrobę - Proliver z udziałem aktora i prezentera telewizyjnego Ryszarda Rembiszewskiego.

Drugim największym reklamodawcą był w kwietniu Orange Polska, który na promocję w mediach przeznaczył 60 mln zł (wzrost o 13,42 proc.). W reklamach operatora występują m.in. aktorki Olga Bołądź i Magdalena Popławska. Wkrótce firma rozpocznie działania reklamowe z Zinedine'em Zidane'em, trenerem Realu Madryt, który jest ambasadorem marki na Euro 2016. 

Trzecim reklamodawcą pod względem wydatków był w kwietniu Lidl Polska z wydatkami 57,7 mln zł (wzrost o 31,57 proc.). 

Pierwszą piątkę uzupełniają Unilever Polska - 53,75 mln zł (wzrost o 13,20 proc.) i Kino Świat - 41,12 mln zł (wzrost o 42,61 proc.).

(DR, 30.05.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.